REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2016, 13:46
Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie
Wpływ na wzrosty kategorii zdrowych przekasek może mieć zmieniające się podejście konsumentów do odżywania i promocja zdrowej żywności fot. Shutterstock

Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie, jednak na razie pozostaje jeszcze relatywnie niewielka w porównaniu do bardziej kalorycznych przekąsek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala, Regional Business Analyst z firmy analitycznej Nielsen.

REKLAMA

- Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie, notując stały wzrost wartości sprzedaży rok do roku. Wpływ na tę dynamikę może mieć zmieniające się podejście konsumentów do odżywania oraz promocja zdrowej żywności. Niemniej kategoria ta pozostaje jeszcze relatywnie niewielka w porównaniu do bardziej kalorycznych przekąsek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala.

Jeszcze półtora roku temu firma Euromonitor International szacowała, że w Polsce rynek naturalnie zdrowych przekąsek, czyli zamienników tradycyjnych słodyczy, z musli, owocami czy orzechami, jest wart prawie 600 mln zł i ma rosnąć o ok. 4 proc. rocznie.

Obecnie rynek może być wart dwa razy więcej w zależności od tego, co jest  wliczane do tego segmentu. Firma badawcza Nielsen badając rynek zdrowych przekąsek uwzględnia takie kategorie jak: chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, orzechy i ziarna niesolone, suszone owoce i batony musli.

- Podążając za panującymi trendami zdrowego odżywiania konsumenci coraz częściej sięgają po zamienniki solonych i czekoladowych przekąsek. Zamiast chipsów i wafelków wybierają czasem wafle ryżowe, niesolone orzechy czy ziarna. Popularnością cieszą się również batoniki musli, zarówno te z dodatkiem czekolady, jak i bez – mówi Anna Rochala z Nielsena.

- Definiując kategorię zdrowych przekąsek skupimy się na batonach musli, waflach ryżowych, chrupkim pieczywie, suszonych owocach oraz niesolonych orzechach i ziarnach. Produkty te są dla kupującego nie tylko łatwo dostępne, ale również kojarzy on je z mniej kalorycznym podjadaniem - dodaje.

Z badań firmy MEC na zlecenie Crispy Natural wynika zaś, że przekąski są obecne w 99,9 proc. polskich domów. Najczęściej spożywamy paluszki (88 proc.), bakalie (82 proc.), orzeszki słone i ciastka owsiane (81 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH