Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2016, 13:46
Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie
Wpływ na wzrosty kategorii zdrowych przekasek może mieć zmieniające się podejście konsumentów do odżywania i promocja zdrowej żywności fot. Shutterstock

Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie, jednak na razie pozostaje jeszcze relatywnie niewielka w porównaniu do bardziej kalorycznych przekąsek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala, Regional Business Analyst z firmy analitycznej Nielsen.

- Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie, notując stały wzrost wartości sprzedaży rok do roku. Wpływ na tę dynamikę może mieć zmieniające się podejście konsumentów do odżywania oraz promocja zdrowej żywności. Niemniej kategoria ta pozostaje jeszcze relatywnie niewielka w porównaniu do bardziej kalorycznych przekąsek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala.

Jeszcze półtora roku temu firma Euromonitor International szacowała, że w Polsce rynek naturalnie zdrowych przekąsek, czyli zamienników tradycyjnych słodyczy, z musli, owocami czy orzechami, jest wart prawie 600 mln zł i ma rosnąć o ok. 4 proc. rocznie.

Obecnie rynek może być wart dwa razy więcej w zależności od tego, co jest  wliczane do tego segmentu. Firma badawcza Nielsen badając rynek zdrowych przekąsek uwzględnia takie kategorie jak: chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, orzechy i ziarna niesolone, suszone owoce i batony musli.

- Podążając za panującymi trendami zdrowego odżywiania konsumenci coraz częściej sięgają po zamienniki solonych i czekoladowych przekąsek. Zamiast chipsów i wafelków wybierają czasem wafle ryżowe, niesolone orzechy czy ziarna. Popularnością cieszą się również batoniki musli, zarówno te z dodatkiem czekolady, jak i bez – mówi Anna Rochala z Nielsena.

- Definiując kategorię zdrowych przekąsek skupimy się na batonach musli, waflach ryżowych, chrupkim pieczywie, suszonych owocach oraz niesolonych orzechach i ziarnach. Produkty te są dla kupującego nie tylko łatwo dostępne, ale również kojarzy on je z mniej kalorycznym podjadaniem - dodaje.

Z badań firmy MEC na zlecenie Crispy Natural wynika zaś, że przekąski są obecne w 99,9 proc. polskich domów. Najczęściej spożywamy paluszki (88 proc.), bakalie (82 proc.), orzeszki słone i ciastka owsiane (81 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.