Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Kellogg zainwestuje 100 mln dolarów w start-upy spożywcze

Kellogg utworzył fundusz venture capital, który posłuży do inwestycji w przedsiębiorstwa rozwijające nowe składniki, żywność, opakowania i technologie.

Kellogg zainwestuje 100 mln dolarów w start-upy spożywcze
fot. mat. pras.

Fundusz pod nazwą Eighteen94 Capital będzie miał za zadanie realizować inwestycje mniejszościowe, które zwiększą dostęp koncernu Kellogg do nowatorskich pomysłów i trendów.

Spółka argumentuje, że tempo innowacji w przemyśle spożywczym jest coraz większe na skutek coraz bardziej zróżnicowanych gustów konsumentów.

- Inwestując bezpośrednio w najbardziej obiecujące przedsięwzięcia możemy znacznie zwiększyć nasz dostęp do przełomowych pomysłów i trendów, które mogą stać się dla nas znaczącym źródłem wzrostu – mówi Gary Pilnick, wiceprezes Kellogg, dodając, że start-upy, w które zainwestuje koncern uzyskają w zamian dostęp do zasobów i wiedzy eksperckiej firmy.

Fundusz należący do Kellogga skoncentruje się na wsparciu przedsięwzięć, które znajdują się na wczesnym etapie rozwoju, prezentują dobre dopasowanie produktów do potrzeb rynku oraz generują pierwsze przychody.

Eighteen94 Capital ma inwestować w firmy działające w głównych i sąsiednich kategoriach Kellogg Company, a także inicjatywy rozwijające nakierowane na konsumenta technologie, które mogą przynieść długofalowe możliwości wzrostu.

Dyrektorem zarządzającym funduszu zostanie Simon Burton, który ma 10-letnie doświadczenie pracy w Kellogg’s oraz sektorze produktów konsumpcyjnych i startupów.

Na początku 2016 r. Campbell Soup ogłosił, że przeznaczy 125 mln dolarów na fundusz Acre Venture Partners Fund, który ma poszukiwać start-upów działających w obszarach żywności fusion, dobrego samopoczucia i technologii.

Jesienią 2015 roku General Mills zmienił obszar działania swojej spółki zależnej 301 Inc z rozwijania marek własnych do inwestowania w firmy spożywcze znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju. GM zainwestowało m.in. w produkującą przekąski firmę Rhytm Superfoods.

Badania rynkowe przeprowadzone przez firmę analityczną Lux Research wykazały, że producenci płatków śniadaniowych, w obliczu spadków sprzedaży, będą podążać w kierunku dywersyfikacji poprzez akwizycje i przenoszenie zasobów do innych części rynku produktów śniadaniowych. Lux Research sugeruje producentom mocniejszą dywersyfikację swojego portfolio niż skupianie się na utrzymywaniu obecnych linii produktowych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kellogg RSS ALERT    /    Kellogg's RSS ALERT    /    General Mills RSS ALERT    /    Campbell's RSS ALERT    /    start-up RSS ALERT    /    startupy RSS ALERT    /    fundusze venture capital RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-07-06 18:50:19
    Dotacje dla start-upów, finansowanie: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.109.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.