Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KER: Reklama Grześków obraża i trywializuje rodzinę

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 27-04-2013, 14:37

Komisja Etyki Reklamy otrzymała dokładnie 1 273 skargi na spot z ostatniej kampanii wafli Grześki (Jutrzenka Colian), w której bohaterka mówi do dzieci bawiących się z ojcem: „To nie jest wasz tata". Zdaniem Komisji reklama jest obraźliwa i trywializuje więzy rodzinne - czytamy w wirtualnychmediach.pl.

Spot, w którym kobieta mówi dzieciom: „To nie jest wasz tata", jest emitowany od połowy lutego w ramach kampanii Grześków pod hasłem „Zero bujdy".

W skargach na reklamę ze stwierdzeniem „To nie jest wasz tata" odbiorcy najczęściej zwracali uwagę, że jest ona emitowana w internecie i o różnych porach, także wczesnym popołudniem, w telewizji.

„Forma żartu zastosowanego w reklamie i sposób, w jaki pokazane są stosunki w rodzinie godzi w obraz intymnych relacji, jakie powinny istnieć między rodzicem a dziećmi. Stawia tez pod znakiem zapytania zaufanie, jakim dzieci darzą rodziców. Uwaga rzucona przez matkę jest obcesowa i szokuje zarówno dzieci, jak i ojca" - ocenił autor jednej ze skarg.

Odbiorcy podkreślili też, że zarówno spot, jak i promowany w nim produkt są skierowane również do dzieci. „W dziecku reklama nie wywoła śmiechu, a raczej zdziwienie oraz konsternację i niepokój, gdyż relacje w rodzinie są przedstawione w wyjątkowo arogancki sposób. Reklama może też powodować u dzieci obawy, czy ich własny ojciec jest ich rzeczywistym rodzicem. Reklama nie uwzględnia stopnia rozwoju dzieci" - wyliczył inny skarżący.

Jutrzenka Colian, właściciel marki Grześki, zapewniła, że spot nie był i nie będzie emitowany w telewizji, a dostępny jest tylko w internecie, i to jedynie dla pełnoletnich użytkowników. „Emisja reklamy ma miejsce jedynie w internecie. Skarżący nie wykazali emisji telewizyjnej, nie potrafili podać daty i godziny emisji... ponieważ jej nie było" - podkreśliła firma.

Według przedsiębiorstwa ostatnie reklamy Grześków nie są adresowane do dzieci, tylko pełnoletnich odbiorców. „Odmłodzenie grupy docelowej (zakres wiekowy 25-44 lata) nie jest równoznaczne ze skierowaniem kampanii do osób niepełnoletnich" - zaznaczyła Jutrzenka Colian. „Trudno uznać, że reklama w internecie, emitowana przed programami dla dorosłych będzie tak samo traktowana jak reklama emitowana w kinie przed filmem dla dzieci" - dodała spółka.

Komisja Etyki Reklamy orzekła jednak, że spot ze stwierdzeniem „To nie jest wasz tata" jest obraźliwy i trywializuje więzy rodzinne. Reklama jest też dostępna m.in. na YouTubie, przez co trafia do szerokiego grona odbiorców, „wykorzystując do promowania produktu zachowania nieakceptowane w sferze publicznej i niezgodne z dobrymi obyczajami".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH