Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolański na FRSIH 2016: Chcemy być forpocztą dla polskich firm na rynku brytyjskim

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2016, 10:52
Kolański na FRSIH 2016: Chcemy być forpocztą dla polskich firm na rynku brytyjskim
Jan Kolański, prezes Colian Holding, fot. PTWP

- Brytyjski rynek słodyczy jest ponad pięciokrotnie większy od polskiego pod względem wartości konsumpcji. Naszym celem jest zbudowanie tam marki słodyczy opartej o produkty bardzo wysokiej jakości – powiedział Jan Kolański, prezes zarządu Colian Holding SA podczas debaty "Innowacje i jakość motorem sukcesu polskiej branży spożywczej" IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Jan Kolański przyznał, że sfinalizowana przez Colian w 2016 r. akwizycja brytyjskiej firmy Elizabeth Shaw Limited ma szanse stać się ważnym bodźcem do ekspansji polskich firm na rynek brytyjski.

- W Polsce nastąpiła deprecjacja niektórych segmentów rynku słodyczy. Mamy także do czynienia z dużą walką cenową. Tymczasem rynek brytyjski jest 5,5 razy większy niż rynek Polski jeśli chodzi o wartość konsumpcji. Spożycie czekolady na jednego mieszkańca w Wielkiej Brytanii wynosi 10 kg, podczas gdy w Polsce 4 kg – dodał.

Prezes zarządu Colian Holding SA podkreślił, że celem grupy jest zbudowanie marki słodyczy opartej na produkty o bardzo wysokiej jakości.

- Klient ma odczuwać przyjemność ze spożywania naszego produktu, może się nim delektować. W Anglii spożywa się bardzo dużo czekoladek, zwłaszcza jako dodatek do herbaty pitej zwyczajowo o godzinie piątej. Są to słodycze najwyższej jakości – dodał.

Kolański przyznał, że  aby zbudować zaufanie konsumenta do marki potrzebne jest jej silne powiązanie z tradycją.

- Można powiedzieć, że miarą sukcesu jest stworzenie produktu, który wszyscy konkurenci chcą bezskutecznie podrabiać. Nam udało się to 12 lat temu w przypadku Jeżyków. Do dziś konsument nie idzie do sklepu po ciasteczka, tylko po Jeżyki. Stworzyliśmy więc produkt, który jest jednocześnie innowacyjny, ale i wyjątkowy - dodał.

Jan Kolański zauważył, że rozmawiając o inwestycjach w badania i rozwój warto "zejść na ziemię" i zdać sobie sprawę z tego jak naprawdę wygląda skala tego zjawiska w Polsce.

- Musimy mierzyć siły na zamiary. Średnia polska firma spożywcza generuje 100-150 mln przychodu. Jeśli przeznaczy na rozwój 1 procent tej sumy, to jest 1,5 mln zł, może pozwolić sobie na zatrudnienie czterech fachowców. Jesteśmy na pierwszym stopniu drogi jeśli chodzi o rozwój inwestycji. Potrzeba wsparcia, współpracy. Przede wszystkim jednak musimy się przestać wstydzić tego, że jesteśmy Polakami. Na międzynarodowych targach trudno znaleźć polskie firmy. Tymczasem Szwajcarzy czy Japończycy się tego nie wstydzą. Nie wstydźmy się polskości – zaapelował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ab 17-10-2016, 13:45:
„W Anglii je się bardzo dużo czekoladek, zwłaszcza do herbaty pitej zwyczajowo o godzinie piątej, łącznie z królową.”
Świetne

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH