Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koral, Grycan i Algida - najpopularniejszymi markami lodowymi w social media

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / IMM
  • Data: 24-08-2016, 11:52
Koral, Grycan i Algida - najpopularniejszymi markami lodowymi w social media
fot. shutterstock.com

W ciągu pierwszych 2 dwóch tygodni sierpnia w internecie pojawiło się aż 27 tys. wzmianek na temat lodów. Posty i komentarze Polaków mogły zostać wyświetlone ponad 92 mln razy – wynika z monitoringu w IMM. Poznań, Warszawa i Kraków okazały się miastami lodowych smakoszy, a wśród marek dominują Koral, Grycan i Algida.

Pod względem popularności w internetowych dyskusjach w sierpniu wśród producentów lodów prowadzi Koral, zyskując 37-procentowy udział w dyskusji. Pierwsze miejsce to zasługa dużego zaangażowania marki w dialog z odbiorcami w social media. Konkursy oraz oryginalne posty tej marki zapewniają jej wierne i aktywne grono fanów. Koral umożliwia swoim fanom m.in. wystąpienie w reklamach marki u boku znanego aktora w przyszłorocznym sezonie reklamowym.

Użytkownicy mediów społecznościowych często wspominali również markę lodów Grycan, która przegrała o włos i znalazła się na drugim miejscu z 36-procetnowym udziałem. Nieco rzadziej wspominano o markach Algida (15%), Nestle  (10%) czy Häagen-Dazs (2%).

O lodach można było usłyszeć najczęściej na Facebooku (32,7% wzmianek), Twitterze (32,5%) oraz Instagramie (12,5%), gdzie użytkownicy chętnie dzielili się pobudzającymi apetyt zdjęciami.

Użytkownicy Facebooka, Twittera, czy Instagrama, wywołują swoich ulubionych producentów lodów zarówno w trakcie konsumpcji, jak i wtedy kiedy mają na nie ochotę lub wspominają niezapomniany smak słodkich przekąsek.

Analiza wydźwięku komentarzy nie pozostawia wątpliwości: polscy internauci po prostu kochają lody. Według danych IMM w dwóch pierwszych tygodniach sierpnia aż 90% publikacji na ten temat o zabarwieniu emocjonalnym miało charakter pozytywny. 

Polacy w social media często szukają też miejsc, w których można zjeść najsmaczniejsze lody w okolicy bądź takich, w których dostaniemy niespotykane i oryginalne smaki.  Dla dużych i małych lodziarni oraz cukierni, posty tego rodzaju są wielką szansą na zaproszenie internauty do lokalu i do spróbowania lodów własnej produkcji.

Z przeglądu największych miast w Polsce wynika, że najwięcej lodów w sierpniu zjedli poznaniacy. Zgodnie z danymi IMM w zestawieniu TOP 5 miast z największą liczbą wzmianek w kontekście lodów, to właśnie Poznań pojawiał się w publikacjach najczęściej (33% wszystkich informacji), wyprzedzając Warszawę (31%) i Kraków (14%). Pierwszą piątkę uzupełniają Wrocław i Katowice.

W przypadku preferowanych smaków, internauci są podzieleni. Choć większość internetowych komentatorów wybiera tradycyjne smaki, czyli czekoladowy (38% w TOP5 smaków), śmietankowy (13%) i waniliowy (11%), zaskoczeniem jest  drugie miejsce.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 26-08-2016, 00:38:
Reklama i marketing w social media:
artmetic.pl
  • Polish first! 25-08-2016, 14:58:
Czy ktoś rzetelnie przebadał jak aktywność w "social media" przekłada się na sprzedaż (np. wskaźnik korelacji)? Często dysputy są sterowane przez samych zainteresowanych tak by kreować wyobrażenie zachowań konsumenckich. Takie analizy nie specjalnie mnie przekonują. Decyduje produkt, cena, dostępność POS-ie, "motywowanie" PH , gazetki, promocje, rabaty.
  • bb 25-08-2016, 13:43:
To ja tez napisze wzmianke: czytajcie sklad. Te lody to mazwa, ale sklad jest dziwny.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.