REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lody bezmleczne zdobywają serca polskich konsumentów i mają potencjał

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2016, 10:22
Lody bezmleczne zdobywają serca polskich konsumentów i mają potencjał
Ok. 78 proc. Polaków powyżej 16. roku życia jest zainteresowanych zakupem lodów bezmlecznych. fot. Shutterstock

Na rynku lodów w Polsce widać wzrost zainteresowania lodami bezmlecznymi, czyli powstałymi np. na bazie napojów roślinnych, takich jak mleko migdałowe bądź kokosowe. Warianty bezmleczne to ciekawa alternatywa dla polskich konsumentów, a zainteresowani nimi są nie tylko alergicy, ale też osoby dbające o zdrowie i urozmaiconą dietę.

REKLAMA

- Z uwagi na rosnącą liczbę konsumentów, którzy wykazują zainteresowanie dietami roślinnymi, a także tymi, którzy po prostu chcą urozmaicić swoją dotychczasową dietę, istnieje potencjał do rozwijania pozycjonowania „bezmlecznego” na polskim rynku lodów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy Mintel.

Z badań firmy Mintel wynika, że 78 proc. Polaków powyżej 16. roku życia zainteresowanych jest zakupem tego typu lodów.

Mintel podaje, że aż 51 proc. respondentów powyżej 16. roku życia deklaruje, że byłoby zainteresowanych zakupem właśnie takich wariantów bez mleka krowiego (np. na bazie mleka migdałowego lub kokosowego), jednakże nie byliby oni skłonni zapłacić więcej za takie produkty niż za regularne warianty.

Odsetek tych, którzy są zainteresowani zakupem alternatyw bezmlecznych i deklaruje gotowość zapłacenia wyższej ceny za takie warianty wynosi 27 proc. Odsetek ten jest największy w grupie konsumentów w wieku 16-34 lata.

Patrząc zatem na deklaracje konsumentów, potencjał dla rozwoju kategorii lodów bezmlecznych jest spory.

Eksperymentowanie z różnymi dietami prozdrowotnymi jest coraz powszechniejsze w Polsce. Dotyczy to również tendencji związanej z unikaniem, czy redukowaniem ilości spożywanego nabiału. Badania firmy Mintel pokazują, że dwóch na dziesięciu Polaków w sposób aktywny zmniejsza konsumpcję produktów nabiałowych lub ich unika.

Wybór wariantów bezmlecznych jest na razie mocno ograniczony, a konsumenci mogą oczywiście sięgać po sorbety, jednak ci, którzy poszukują kremowej konsystencji muszą się bardziej natrudzić, aby znaleźć odpowiednie produkty.

Honorata Jarocka, z firmy Mintel wymienia, że jedną z takich marek jest Naturattiva produkowana we Włoszech i dystrybuowana w Polsce przez firmę Ekologis Food. Linia obejmują lody na bazie mleka sojowego i ryżowego, zaś produkty dostępne są np. w sieci sklepów Alma i Piotr i Paweł, a także w wybranych sklepach ze zdrową żywnością.

I dodaje, że patrząc na rynek globalny, według bazy GNPD (Globalna Baza Nowych Produktów) firmy Mintel, pomiędzy styczniem 2011 a grudniem 2015 roku, Włochy odpowiadały za największą liczbę wdrożeń w kategorii lodów sojowych, tj. 34 proc. Kolejnymi krajami były Niemcy (18 proc.) oraz Hiszpania (15 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH