Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lody bezmleczne zdobywają serca polskich konsumentów i mają potencjał

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2016, 10:22
Lody bezmleczne zdobywają serca polskich konsumentów i mają potencjał
Ok. 78 proc. Polaków powyżej 16. roku życia jest zainteresowanych zakupem lodów bezmlecznych. fot. Shutterstock

Na rynku lodów w Polsce widać wzrost zainteresowania lodami bezmlecznymi, czyli powstałymi np. na bazie napojów roślinnych, takich jak mleko migdałowe bądź kokosowe. Warianty bezmleczne to ciekawa alternatywa dla polskich konsumentów, a zainteresowani nimi są nie tylko alergicy, ale też osoby dbające o zdrowie i urozmaiconą dietę.

- Z uwagi na rosnącą liczbę konsumentów, którzy wykazują zainteresowanie dietami roślinnymi, a także tymi, którzy po prostu chcą urozmaicić swoją dotychczasową dietę, istnieje potencjał do rozwijania pozycjonowania „bezmlecznego” na polskim rynku lodów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk z firmy Mintel.

Z badań firmy Mintel wynika, że 78 proc. Polaków powyżej 16. roku życia zainteresowanych jest zakupem tego typu lodów.

Mintel podaje, że aż 51 proc. respondentów powyżej 16. roku życia deklaruje, że byłoby zainteresowanych zakupem właśnie takich wariantów bez mleka krowiego (np. na bazie mleka migdałowego lub kokosowego), jednakże nie byliby oni skłonni zapłacić więcej za takie produkty niż za regularne warianty.

Odsetek tych, którzy są zainteresowani zakupem alternatyw bezmlecznych i deklaruje gotowość zapłacenia wyższej ceny za takie warianty wynosi 27 proc. Odsetek ten jest największy w grupie konsumentów w wieku 16-34 lata.

Patrząc zatem na deklaracje konsumentów, potencjał dla rozwoju kategorii lodów bezmlecznych jest spory.

Eksperymentowanie z różnymi dietami prozdrowotnymi jest coraz powszechniejsze w Polsce. Dotyczy to również tendencji związanej z unikaniem, czy redukowaniem ilości spożywanego nabiału. Badania firmy Mintel pokazują, że dwóch na dziesięciu Polaków w sposób aktywny zmniejsza konsumpcję produktów nabiałowych lub ich unika.

Wybór wariantów bezmlecznych jest na razie mocno ograniczony, a konsumenci mogą oczywiście sięgać po sorbety, jednak ci, którzy poszukują kremowej konsystencji muszą się bardziej natrudzić, aby znaleźć odpowiednie produkty.

Honorata Jarocka, z firmy Mintel wymienia, że jedną z takich marek jest Naturattiva produkowana we Włoszech i dystrybuowana w Polsce przez firmę Ekologis Food. Linia obejmują lody na bazie mleka sojowego i ryżowego, zaś produkty dostępne są np. w sieci sklepów Alma i Piotr i Paweł, a także w wybranych sklepach ze zdrową żywnością.

I dodaje, że patrząc na rynek globalny, według bazy GNPD (Globalna Baza Nowych Produktów) firmy Mintel, pomiędzy styczniem 2011 a grudniem 2015 roku, Włochy odpowiadały za największą liczbę wdrożeń w kategorii lodów sojowych, tj. 34 proc. Kolejnymi krajami były Niemcy (18 proc.) oraz Hiszpania (15 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.