Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Lody tajskie hitem lata 2019 roku?

Polscy konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe smaki. Zaskakujący kształt, bogactwo nietypowych smaków i spektakularny sposób przygotowania to największe wyróżniki lodów tajskich, które od kilku sezonów podbijają podniebienia polskich konsumentów. W ciągu ostatnich kilku lat rynek lodów rośnie kilkakrotnie szybciej od reszty rynku spożywczego, a rosnące zainteresowanie budzą oryginalne receptury.

Lody tajskie hitem lata 2019 roku?
fot. materiały prasowe

Lodowe przysmaki z Tajlandii na pierwszy rzut oka nie różnią się od zrolowanych naleśników, pokrojonych na niewielkie porcje i ułożonych w pudełkach jak wielobarwne, słodkie sushi. Klasyczne lody śmietankowe czy czekoladowe zastępują nietypowe smaki: tajskiej bazylii i limonki, herbaty matcha, lawendy, czy masła orzechowego.

– Polscy konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe smaki, od kilku lat na liście ulubionych dań Polaków znajduje się japońskie sushi, tajskie potrawy z różnymi gatunkami mięs i owoców morza, od niedawna także azjatyckie desery. Nie bez znaczenia jest także moda na zdrowe jedzenie, trend slow food i przygotowywanie potraw na oczach klientów. Lody tajskie w całości spełniają te kryteria, a do tego świetnie smakują i cieszą oko od etapu przygotowania deseru do jego konsumpcji – mówi Michał Orłowski, szef kuchni, ekspert marki Royal Catering firmy expondo.

– Już sam proces wyboru lodów tajskich to wielka podróż po smakach, bo ilu zamawiających, tyle kombinacji. Od samego początku goście naszej restauracji mają wpływ na to, jak będzie smakował, ale również wyglądał ich deser. Cały proces przygotowania lodów odbywa się na oczach gości. Zainteresowanie azjatyckim lodowym deserem jest bardzo duże, a wiek konsumentów nie ma znaczenia. W naszej restauracji popularne są rodzinne niedziele, podczas których można zobaczyć gromadkę dzieci z rodzicami, którzy pod czujnym okiem kelnera wspólnie przygotowują swoje wymarzone lody. Co ciekawe, lody tajskie po okresie gorącego lata nie straciły na popularności, dlatego też zdecydowaliśmy się na pozostawienie ich w naszej ofercie także na okres zimowy. Ta decyzja okazała się bardzo dobra – dodaje Robert Skorupa, menadżer w warszawskiej restauracji Pełna Parą na Nowo.

Jak podkreśla Michał Orłowski, w ciągu ostatnich kilku lat rynek lodów rośnie kilkakrotnie szybciej od reszty rynku spożywczego. Taka dynamika wzrostu ma związek ze sprzyjającą pogodą (coraz dłuższym sezonem letnim) i rosnącą popularnością mrożonych deserów.

– Biorąc pod uwagę dane z ostatniego roku, wyjątkowo ciepły sezon wiosna-lato 2018 sprawił, że właściciele lokali gastronomicznych zanotowali rekordowe w stosunku do lat poprzednich wyniki ze sprzedaży chłodnych przekąsek. Ocieplenie klimatu jest wyraźnie zauważalne także w segmencie sprzedaży produktów i sprzętu dla gastronomii. W expondo z sezonu na sezon notujemy rosnącą sprzedaż sprzętów i maszyn wykorzystywanych w gastronomii plenerowej – food truckach, kawiarnianych ogródkach, stoiskach festiwalowych. – mówi Michał Orłowski.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    lody tajskie RSS ALERT    /    Expondo RSS ALERT    /    Michał Orłowski RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.195.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.