Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Lotte Wedel na EEC 2019: Wygrzebujemy się z pułapki bycia oldschoolową marką

-  Wiele firm obecnych na rynku tak długo jak Wedel wpada w pułapkę bycia "oldschoolową" marką. My też w nią wpadliśmy i tak naprawdę cały czas się z niej wygrzebujemy. Na szczęście czekolada i słodycze to produkty, który jedzą wszyscy. Tak więc był to głównie problem komunikacyjny i marketingowy. W ciągu kilku lat podjęliśmy wiele różnych działań żeby walczyć z dotychczasowym wizerunkiem "czekolady dziadka" - powiedział Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel w trakcie debaty „Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2019.

Lotte Wedel na EEC 2019: Wygrzebujemy się z pułapki bycia oldschoolową marką
Maciej Herman, fot. PTWP

W pierwszej części debaty poświęconej nowemu konsumentowi Maciej Herman zauważył, że wiele firm obecnych na rynku tak długo jak Wedel wpada w pułapkę bycia "oldschoolową" marką.

- My też w nią wpadliśmy i wygrzebujemy się z niej. Na szczęście czekolada i słodycze to produkty, który jedzą wszyscy. Tak więc był to głównie problem komunikacyjny i marketingowy. W ciągu kilku lat podjęliśmy wiele różnych działań żeby walczyć z dotychczasowym wizerunkiem "czekolady dziadka". Zmiana komunikacji była drastyczna i kontrowersyjna. Wprowadziliśmy "kosmitę", co wzbudziło dużo kontrowersji w branży i zarzutów, że psujemy markę. Było to na pewno odważne, ale świadome działanie. Nasze cele zostały zrealizowane i obecnie weszliśmy z trochę inna komunikacją "chłopca na zebrze", który jest połączeniem nowoczesności i tradycji. Dziadkowie pamiętają ten symbol sprzed 90 lat wykonany na zamówienie Jana Wedla. Młodzi nie pamiętają, ale trafia do nich sposób komunikacji: abstrakcyjny, specyficzny, ironiczny humor, który prezentuje zebra - dodał.

W ocenie dyrektora Lotte Wedel ważnym aspektem jest dywersyfikacja kanałów komunikacyjnych w zależności od tego w jakim kanale operuje dany konsument.

- O ile dziadkowie cały czas oglądają telewizję i jest to dla nich główne źródło marketingu, młodzi stawiają głównie na social media i internet. Dlatego nasz kontent na Facebooku, Instagramie czy YouTube jest inny i dostosowany do każdego z tych mediów. Trzeci aspekt to praca nad portfolio i produktami. Mamy produkty bardzo tradycyjne jak Ptasie Mleczko - na rynku od 90 lat. Jest to wciąż bestseller rynkowy uwielbiany przez starszych konsumentów, których nie chcemy tracić. Chcemy jednak mieć alternatywę, które będzie atrakcyjna dla młodych. Dlatego wprowadzamy nowości takie jak strawberry shake, smak mango. Elementem łączącym komunikację z portfolio jest nowy design Ptasiego Mleczka, który obecnie wprowadzamy. Jest to ryzykowny projekt, bo redesign tego typu produktów jest obarczony ryzykiem. Z jednej strony staraliśmy się połączyć elementy tradycyjne, ale poprosiliśmy młodych polskich designerów żeby zaprojektowali atrakcyjne opakowania dla młodych konsumentów. Jest to lawirowanie, które nie jest łatwe, ale w przypadku produktu masowego kupowanego przez wszystkich trzeba się mocno starać żeby nie stracić starszych, a jednocześnie zyskiwać młodych konsumentów - dodał.

więcej informacji:

Maciej Herman RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    Ptasie Mleczko RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    Zmiany Zmiany RSS ALERT    /    Eti RSS ALERT    /    Bracia Sadownicy RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.