Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lotte Wedel na FRSiH: Nie ma w Polsce rewolucji smart shoppingu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 21:30
Lotte Wedel na FRSiH: Nie ma w Polsce rewolucji smart shoppingu
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel, podczas VIII FRSiH

- Zauważamy trend smart shoppingu, ale nie jest on rewolucyjny. Rozwija się stabilnie, ale w ciągu ostatnich lat nie wydarzyła się żadna rewolucja. Nie dajmy się zwariować, istnieją aspekty znacznie bardziej istotne dla sprzedaży asortymentu - mówił podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel.

Jak tłumaczył przedstawiciela Wedla, trend smart shoppingu nie jest niczym nowym. W Polsce mamy z nim do czynienia już od wielu lat. Badania GfK Polonia pokazują, że obecnie nieco ponad 60 proc. konsumentów to smart shopperzy, podczas gdy kilka lat temu było ich ponad 50 proc. To, co zmieniło się w ostatnich latach, to nie tyle liczba smart shopperów, co rozumienie pojęcia smart shoppingu.

- Badania pokazują, że istnieje w Polsce duży segment konsumentów mocno sfokusowanych na cenę. Ale jest też mniej więcej pięć razy mniejsza grupa konsumentów kupujących droższe produkty, zwracających uwagę na jakość, na elementy zdrowotne. Choć tych drugich jest pięć razy mniej, to jednak wydają na produkty 13 razy więcej pieniędzy - dodał Maciej Herman.

Statystyki, na które powołał się dyrektor sprzedaży i marketingu w Lotte Wedel, wyglądają oczywiście odmiennie w przypadku poszczególnych kategorii żywności. Przedstawiciel warszawskiego producenta słodyczy oznajmił przy tym, iż daleki jest od tego by mówić, że to właśnie cena jest głównym "driverem" sprzedaży w Polsce.

- Elastyczność cenowa jest różna w różnych kategoriach. Przykładowo, wedlowskie Ptasie Mleczko ma dużą elastyczność cenową. Obniżka ceny o 10 proc. powoduje, że w sklepie sprzedaje się dwa razy więcej produktu. Efekty tego są jednak krótkoterminowe. Klient zrobi zapasy i w związku z tym przez jakiś czas nie potrzebuje kupować więcej produktu - zauważył Maciej Herman.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 19-11-2015, 01:39:
Bluetooth marketing, beacony, aplikacje mobilne w handlu:
artmetic.pl
  • mleczko 06-11-2015, 16:55:
Co to za wywiad, kupuje mleczko w Auchan po 8,99.Powyzej 10 nie kupuje, dlaczego dlatego,że jest to optymalna cena za 380gr a do ceny ponizej 10 zł sam mnie do tego Wedel przyzwyczaił,bo przeceież nikt z sieci nie dokłada do biznesu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.