REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lotte Wedel: Na obecnym rynku trzeba podejmować trudne i ryzykowne decyzje

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2016, 15:40
Lotte Wedel: Na obecnym rynku trzeba podejmować trudne i ryzykowne decyzje
Rynek słodyczowy w Polsce jest już rynkiem dojrzałym fot. Shutterstock

Rynek słodyczowy w Polsce jest już rynkiem dojrzałym i producentom ciężko walczyć o pozycję na sklepowych półkach. Wyzwaniem są m.in rosnące ceny kakao czy sytuacja gospodarcza i polityczna. Producenci muszą podejmować trudne i ryzykowne decyzje – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu w Lotte Wedel.

REKLAMA

- Polska stała się rynkiem dojrzałym, na którym nie obserwujemy już tak dużej dynamiki, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Konsumenci mają ustabilizowane nawyki, jeśli chodzi o podstawowe kategorie produktowe, w tym również słodycze, dlatego producentom coraz trudniej walczyć o pozycję numer jeden na sklepowej półce – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman.

Dodaje, że istotne są też np. nastroje społeczeństwa, które nie jest już tak skłonne do zakupów, co przekłada się na widoczne w branży spadki. Kluczowym wyzwaniem dla rynku słodyczy są przede wszystkim dynamicznie rosnące ceny kakao i produktów pochodnych.

- W roku 2015 sprzedaż wyrobów czekoladowych w Polsce zmalała o ok. 3 proc., co miało związek głównie ze wspomnianymi podwyżkami cen surowca. Ten aspekt w połączeniu z mocno ostatnio słabnącą wartością naszej waluty -kakao kupujemy w funtach - zdecydowanie utrudnia producentom utrzymywanie rentowności biznesu – mówi Maciej Herman i dodaje, że także sytuacja polityczna na świecie i to, co się dzieje np. w Rosji i Ukrainie, wymusza szukanie alternatywnych rynków eksportowych.

- Istotne czynniki wewnętrzne, którym branża musi stawiać czoła to wojny cenowe napędzane bardzo mocno przez detalistów i producentów, a wynikające z nierosnącej już jak kiedyś konsumpcji oraz deflacji, z którą mamy do czynienia w Polsce od 2014 roku – mówi również Maciej Herman.

- W konsekwencji producenci, jak i detaliści zmuszeni są do podejmowania trudnych i ryzykownych decyzji strategicznych - dodaje.

E.Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce istniejąca od ponad 160 lat. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle i batony.

Od września 2010 roku, Lotte Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, która jest międzynarodowym koncernem, założonym w 1948 roku. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (30 868) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 754 926)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH