REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lotte Wedel: Na obecnym rynku trzeba podejmować trudne i ryzykowne decyzje

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2016, 15:40
Lotte Wedel: Na obecnym rynku trzeba podejmować trudne i ryzykowne decyzje
Rynek słodyczowy w Polsce jest już rynkiem dojrzałym fot. Shutterstock

Rynek słodyczowy w Polsce jest już rynkiem dojrzałym i producentom ciężko walczyć o pozycję na sklepowych półkach. Wyzwaniem są m.in rosnące ceny kakao czy sytuacja gospodarcza i polityczna. Producenci muszą podejmować trudne i ryzykowne decyzje – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu w Lotte Wedel.

REKLAMA

- Polska stała się rynkiem dojrzałym, na którym nie obserwujemy już tak dużej dynamiki, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Konsumenci mają ustabilizowane nawyki, jeśli chodzi o podstawowe kategorie produktowe, w tym również słodycze, dlatego producentom coraz trudniej walczyć o pozycję numer jeden na sklepowej półce – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman.

Dodaje, że istotne są też np. nastroje społeczeństwa, które nie jest już tak skłonne do zakupów, co przekłada się na widoczne w branży spadki. Kluczowym wyzwaniem dla rynku słodyczy są przede wszystkim dynamicznie rosnące ceny kakao i produktów pochodnych.

- W roku 2015 sprzedaż wyrobów czekoladowych w Polsce zmalała o ok. 3 proc., co miało związek głównie ze wspomnianymi podwyżkami cen surowca. Ten aspekt w połączeniu z mocno ostatnio słabnącą wartością naszej waluty -kakao kupujemy w funtach - zdecydowanie utrudnia producentom utrzymywanie rentowności biznesu – mówi Maciej Herman i dodaje, że także sytuacja polityczna na świecie i to, co się dzieje np. w Rosji i Ukrainie, wymusza szukanie alternatywnych rynków eksportowych.

- Istotne czynniki wewnętrzne, którym branża musi stawiać czoła to wojny cenowe napędzane bardzo mocno przez detalistów i producentów, a wynikające z nierosnącej już jak kiedyś konsumpcji oraz deflacji, z którą mamy do czynienia w Polsce od 2014 roku – mówi również Maciej Herman.

- W konsekwencji producenci, jak i detaliści zmuszeni są do podejmowania trudnych i ryzykownych decyzji strategicznych - dodaje.

E.Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce istniejąca od ponad 160 lat. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle i batony.

Od września 2010 roku, Lotte Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, która jest międzynarodowym koncernem, założonym w 1948 roku. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH