Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lotte Wedel promuje swoje produkty na Bałkanach

  • Autor: Newseria
  • Data: 24-09-2015, 10:41
Lotte Wedel promuje swoje produkty na Bałkanach

Wedel zwiększył sprzedaż zarówno pod względem liczby sprzedanych słodyczy, jak i wartości przychodów. Zdaniem Macieja Hermana, dyrektora ds. sprzedaży, zysk wypracowany przez firmę jest zadowalający. W przyszłym roku planowane jest zwiększenie mocy wytwórczych. Teraz Wedel zamierza się skupić na inwestowaniu w promocję swoich produktów na rynku bałkańskim.

– Ten rok jest bardzo dobry dla firmy – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Maciej Herman, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Lotte Wedel. – To jest najlepszy rok w ciągu tego pięciolecia, kiedy Wedel jest własnością firmy Lotte, zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak też ilości. Zysk również mamy na zadowalającym poziomie, co w obecnej rzeczywistości nie jest łatwe ze względu na dużą presję cenową wynikającą m.in. z deflacji, działań konkurencyjnych i przede wszystkim z tego, że kategoria słodyczy dwa lata temu przestała w Polsce rosnąć. Konsumpcja w tym roku nawet lekko spadła.

Maciej Herman wskazuje także, że konsumpcja słodyczy czekoladowych w Polsce nie jest duża, bo wynosi jedynie około 4,5 kg na głowę. Przykładowo w Wielkiej Brytanii jest to około 10 kg na głowę. Stąd Wedel planuje skoncentrować się także na eksporcie.

– Intensywnie szukamy odbiorców w różnych krajach. Na ten moment największymi rynkami dla nas, jeśli chodzi o odbiorców, są Stany Zjednoczone, Kanada, również Wielka Brytania od kilku lat, kiedy jest nowa fala emigracji – wyjaśnia Herman. – Najbliższe plany, które będziemy uruchamiać, dotyczą rynku bałkańskiego w Europie, gdzie już nasza pozycja jest dość ugruntowana, mamy wysoką dystrybucję naszego asortymentu także w takich krajach, jak Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Serbia. Tam planujemy rozpocząć również kampanię reklamową i to będą jedne z pierwszych rynków w tej chwili, w które będziemy mocno inwestować.

Według raportu KPMG między 2008 a 2013 rokiem można było zaobserwować spowolnienie na rynku słodyczy. W tym czasie jego wartość wzrosła tylko o 2,3 proc. Trend ma się jednak zmienić, a tempo wzrostu sprzedaży ma przyspieszyć. Głównie dzięki wyrobom czekoladowym o nowych, nieznanych dotąd smakach.

– Wedel i inni producenci będą wprowadzać na rynek produkty innowacyjne, ciekawe dla konsumentów – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Maciej Herman, dyrektor ds. sprzedaży Lotte Wedel. – Spodziewam się delikatnego wzrostu konsumpcji. Już nie kilkunastoprocentowego, tak jak kiedyś, jednak wciąż na poziomie 2-4 proc. rocznie – dodaje.

W 2013 roku światowy rynek słodyczy wart był około 307 mld euro. Z tego Unia Europejska stanowi niemalże jedną czwartą jego wartości. Polska natomiast stanowi około 4 proc. rynku europejskiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Sympatyk 25-09-2015, 15:50:
Faktycznie silna ekspansja do malutkiej Bośni i Czarnogóry z jeszcze mniejszą siłą nabywczą. A Serbii niestety Milkę lubią.
Zatem drogi dyrektorze jak Wy to zrobicie ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.