REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lotte Wedel: Przyszłość rynku to np. produkty premium, edycje limitowane i innowacyjność

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2016, 15:12
Lotte Wedel: Przyszłość rynku to np. produkty premium, edycje limitowane i innowacyjność
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel (fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl)

Na nasyconym polskim rynku słodyczy producenci stoją w obliczu sporych wyzwań, ale widzą potencjał np. w edycjach limitowanych, w produktach dedykowanych specyficznym grupom, a także w innowacyjności i nowych segmentach. Konsumenci poszukują zaś m.in. produktów premium, czy przeznaczonych na prezent - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel.

REKLAMA

Rynek słodyczy w Polsce jest obecnie rynkiem dojrzałym i nasyconym, dlatego producenci w Polsce stoją w obliczu wielu wyzwać. Zauważalny jest spadek sprzedaży wyrobów czekoladowych, choć widać z kolei dynamiczny wzrost konsumpcji czekolad gorzkich, co jest związane z upowszechnianiem się zdrowego trybu życia. 

- Powszechny jest także trend związany z poszukiwaniem przez konsumentów produktów z segmentu premium, a także tymi przeznaczonymi „na prezent”, np. pralinami o wyszukanych smakach, wykonanych ze składników najwyższej jakości. Klasyczne wyroby producenci często starają się urozmaicać dodając do nich nieoczywiste, mniej popularne dodatki, jak na przykład owoce sezonowe. Często takie niestandardowe produkty pojawiają się jako edycje limitowane – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman.

- Firmy czekoladowe widzą także potencjał w rozwijaniu portfolio dedykowanego specyficznym grupom: stąd zauważalne jest coraz większe zainteresowanie żywnością funkcjonalną czy produktami stworzonymi z myślą o najmłodszych. Wedel również przygotował linię produktów dziecięcych z Czekotubką w dwóch smakach: kakaowo-orzechowym i karmelowym, piankami Ptasie Mleczko Extra Mlecznymi z dodatkiem wapnia z mleka oraz wprowadzaną obecnie na rynek (w edycji limitowanej) czekoladą mleczną z nadzieniem mlecznym, z kolorowymi komiksami na opakowaniu – dodaje.

Jego zdaniem niezmiennie bardzo istotnym wyznacznikiem sukcesu w warstwie produktowej jest innowacyjność.

- Producenci inwestują w nowe formaty, edycje limitowane oraz nietypowe połączenia smakowe. Często nowe produkty wprowadzane są w ramach znanej już i lubianej przez konsumentów linii produktowej. Takie rozwiązanie zastosowaliśmy wprowadzając na początku 2016 roku batony Karmellove czy Pawełka Caffe Latte, kolejnego smaku z rodziny kawowych po sukcesie pianek Ptasie Mleczko Frappe – mówi dyrektor Lotte Wedel. 

Producenci szukają też nowych segmentów i okazji do konsumpcji. Dlatego też postanowiliśmy wejść w zupełnie nową dla Wedla kategorię i przygotowaliśmy coś specjalnego dla konsumentów. Wprowadziliśmy dla miłośników czekolady w każdej postaci i sytuacji, Kremy Wedlowskie: Czekoladowy i Karmelowy, które dają przyjemność czekoladowego smaku już od rana. Dzięki temu wedlowskimi produktami można się cieszyć już podczas śniadania – mówi również.

Rynek słodyczy w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat znacznie się zmienił, ustabilizował i obecnie przejawia cechy rynku dojrzałego. Zauważalny jest niewielki spadek sprzedaży czekolad mlecznych i wyrobów czekoladowych, który w 2015 roku wyniósł 2,6 proc., a w pierwszej połowie 2016 kategoria skurczyła się o 3,9 proc. wolumenowo. Przeciętny Polak zjada rocznie ok. 4,5 kg czekolady.

E.Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce istniejąca od ponad 160 lat. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle i batony.

Lotte Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, która jest międzynarodowym koncernem, założonym w 1948 roku. 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH