Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Lotte Wedel: Wrzesień początkiem intensywnego sezonu dla producentów czekolady

Polak rocznie na słodycze wydaje około 190 zł, a wartość kategorii czekoladowej wynosi obecnie blisko 7,2 mld złotych. Półki sklepowe w naszym kraju charakteryzują się imponującym asortymentem i różnorodnością czekoladowych tabliczek, przy czym największą popularnością cieszy się czekolada mleczna.Właśnie rozpoczyna się najintensywniejszy okres dla branży czekoladowej – wskazuje Lotte Wedel powołując się na dane firmy Nielsen.

Lotte Wedel: Wrzesień początkiem intensywnego sezonu dla producentów czekolady
fot. materiały prasowe

W nadchodzącym sezonie eksperci przewidują dalsze utrzymanie silnego trendu premiumizacji oraz wzrostu popularności zdrowszych i wygodniejszych wersji słodkich przekąsek. Wedel zachęca, aby jednocześnie nie zapominać o przyjemności – najważniejszym aspekcie konsumpcji słodyczy.

Wyższe wydatki

Dane  i wskaźniki dotyczące polskiego rynku czekolady, które podaje Lotte Wedel, pochodzą z firmy Nielsen i przeprowadzonego przez nią badania "Panel handlu detalicznego, cała Polska (jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy spożywcze (duże, średnie, małe), sklepy winno-cukiernicze, stacje benzynowe, kioski), Sprzedaż wartościowa w okresie sierpień 2018 – lipiec 2019".

Wartość kategorii czekoladowej zwiększyła się w ciągu ostatniego roku o 5%,stanowiąc obecnie blisko 7,2 mld złotych. W ujęciu wolumenowym, wielkość rynku słodyczy czekoladowych wynosi ponad 185 tys. ton i cechuje się wzrostem na poziomie + 1,2%. Średnio Polacy na produkty czekoladowe wydają 190 zł rocznie.

- Przy jednoczesnym wzroście udziału słodyczy kategorii premium, Polscy konsumenci wydają isą gotowi wydawać na nie więcej. Sięgają po produkty, które wyróżniają oryginalne dodatki, wyszukane połączenia smakowe czy eleganckie opakowania. Charakteru premium dodają również dekoracje, wykonywane nie tylko ręcznie, ale i maszynowo.Najważniejszym i nieodłącznym atrybutem produktów tej kategorii jest ich najwyższa jakość, na którą składa się pochodzenie surowców i najwyższe standardy produkcji– mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej LOTTE Wedel.

Konsumpcja czekoladowych słodyczy plasuje się na stabilnym poziomie. Statystyczny Polak konsumuje w ciągu rokuok. 5 kg produktów czekoladowych i ponad 1,5 kg czekolad w tabliczkach, wyprzedzając tym samym Francję (4,3 kg), Stany Zjednoczone (4,4 kg) czy Rosję (4,8 kg). Wśród rekordzistów prym wiodą Szwajcarzy zjadający średnio 8,8 kg czekoladowych smakołyków. Gonią ich Niemcy i Brytyjczycy spożywający odpowiednio 7,9 kg oraz 7,6 kg czekolady na osobę.

Przyjemność przede wszystkim

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    rynek czekolady w Polsce RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    E.Wedel RSS ALERT    /    Janusz Profus RSS ALERT    /    Aleksandra Kusz vel Sobczuk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.