Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M Food: ceny miodu bez zmian i coraz więcej dostaw z Ukrainy

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2016, 13:06
M Food: ceny miodu bez zmian i coraz więcej dostaw z Ukrainy
fot. shutterstock.com

– Polska zaczęła się kierować w stronę miodu ukraińskiego, jest to bardzo tani produkt, który spełnia wszystkie wymogi jakościowe – mówi Adam Mosch, dyrektor handlowy Corpo, głównego aktywa holdingu M Food.

M Food, krajowy holding zajmujący się obrotem produktów pochodzenia pszczelego na świecie, nie przewiduje wzrostu cen miodu w najbliższym czasie. Zdaniem spółki nie należy spodziewać się podwyżek jego cen w sklepach. Drożej na rynku nie będzie. Zgodnie z zapewnieniami Adama Moscha, dyrektora handlowego Corpo, głównego aktywa holdingu M Food, finalna cena miodu dla konsumenta pozostaje bez zmian. Nie waha się także cena dla dostawców.

Spółka przewiduje zakończyć rok z dobrymi wynikami, umożliwiającymi przeprowadzenie dalszych inwestycji. Jerzy Gądek, prezes M Food, zaznacza jednocześnie, że główny sezon rozpoznawania przychodów i zysków przypada na IV kwartał i dopiero na koniec roku spółka będzie mogła podsumować zyski. Ostatnie miesiące były nieco trudniejsze ze względu na wzmożoną podaż miodu argentyńskiego na rynkach światowych, który był oferowany po dwukrotnie niższej cenie. Spółka musiała dostosować cenę sprzedaży do niekorzystnych cen rynkowych, przy jednoczesnym utrzymaniu kontraktacji dostaw po cenie ustalonej na początku sezonu – podaje spółka.

Głównymi dostawcami surowca dla spółki są m.in. Argentyna czy Chiny, ale z roku na rok coraz więcej dostaw realizowanych jest z Ukrainy. Jak podaje holding M Food, Ukraina jest dużym graczem na rynku miodu i oferuje stosunkowo niskie ceny w odniesieniu do pozostałych producentów na świecie, dzięki czemu staje się poważnym konkurentem.  M Food planuje import ok. 7 tysięcy ton miodu z Ukrainy. – Polska zaczęła się kierować w stronę miodu ukraińskiego, jest to bardzo tani produkt, który spełnia wszystkie wymogi jakościowe – mówi Adam Mosch – i dodaje, że udział Chin stale się zmniejsza, ponieważ nie są one w stanie sprostać wszystkim normom jakościowym i mają problemy z uzyskaniem atestów.

M Food planuje w najbliższym czasie zwiększenie sprzedaży i ograniczanie kosztów działalności. Rozpoczęto także procedurę scalenia akcji – zwiększenie wartości nominalnej akcji przy jednoczesnym zmniejszeniu jej ogólnej liczby, przy czym kapitał akcyjny nie ulegnie zmianie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH