Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M Food chce konsolidować rynek i być jedną z największych firm pszczelarskich na świecie

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2017, 11:40
M Food chce konsolidować rynek i być jedną z największych firm pszczelarskich na świecie
fot. Shutterstock

M Food chce skonsolidować rozdrobniony rynek pszczelarski w Europie i do roku 2021 chce być jedną z największych spółek na świecie działających na rynku surowca miodowego i produktów apikultury.

Spółka planuje rozwinąć zarówno własną produkcję miodów, jak również sprzedaż do klientów detalicznych przy jednoczesnym rozwoju dotychczasowego core businessu polegającego na pozyskiwaniu i kontraktacji dostaw surowca z rynków międzynarodowych.

- M Food chce do roku 2021 być jedną z największych spółek na świecie działających na rynku surowca miodowego i produktów apikultury, utrzymując jeden z najwyższych w branży zwrotów z kapitału, będąc reprezentantem całego sektora na europejskich giełdach – czytamy w strategii na lata 2017-2021 opublikowanej przez spółkę.

- Celami grupy są: konsolidacja sektora w Europie, rozwinięcie produkcji własnej, rozwinięcie sprzedaży do detalu  oraz w okresie 5 lat podwojenie przychodów i zwiększenie rentowności operacyjnej – czytamy dalej.

Działania podejmowane przez spółkę mają przynieść korzyści akcjonariuszom, którzy wkrótce będą mogli zainwestować w akcje M Food na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

W opublikowanej strategii na lata 2017-2021, spółka przedstawiła plan rozwoju biznesu. Dotychczasowa działalność operacyjna pozostanie głównym segmentem, ale zostanie przeniesiona na wyższy poziom dzięki obecności M Food na nowych rynkach geograficznych, akwizycji firm prowadzących komplementarną działalność i strategicznym aliansom.

Dodatkowo spółka będzie przejmować zakłady produkcyjne, dofinansowywać pasieki produkujące wysokomarżowy miód bio i budować nowe linie produkcyjne po to, by wkrótce stać się również producentem surowca.

Z kolei akwizycja zagranicznej firmy zajmującej się przygotowaniem i dystrybucją miodu oraz produktów pszczelich do sieci detalicznych pozwoli M Food rozwinąć segment sprzedaży detalicznej pod własną marką.

Miód to produkt, który był obecny w gospodarce jeszcze długo przed powstaniem pierwszych systemów ekonomicznych. Zapotrzebowanie na ten surowiec nie podlega zatem sezonowym modom, choć obecne trendy związane ze zdrowym trybem życia, eliminacją cukru z diety (skutkujące nawet wprowadzaniem podatku cukrowego) są dla spółki dodatkowym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi działalności.

M Food zamierza w ciągu najbliższych lat zwiększyć o 50 proc. ilość sprzedanego miodu. Sprzedaż wg wagi ma bowiem wzrosnąć z ponad 14 tysięcy ton w tym roku do ponad 21 tysięcy ton w roku 2021.

M Food to polska spółka holdingowa działająca w branży surowców i produktów spożywczych. Zarządza aktywami zlokalizowanymi na czterech kontynentach oraz procesami logistyki i globalnej kontraktacji zakupów i dostaw produktów apikultury - głównie miodu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH