Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M Food - lider rynku miodu - wzmacnia wyniki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2016, 10:02
M Food - lider rynku miodu - wzmacnia wyniki
fot. Flickr.com

M Food - giełdowy lider krajowego rynku, posiadający silną pozycję również w USA, Francji, Niemczech czy Danii, zakończył 2015 rok z ponad 123 mln zł przychodów, o ponad 7,8 proc. więcej niż za rok poprzedni. Taki wynik pozwala Grupie M Food utrzymać się wśród światowych liderów zajmujących się obrotem miodem. 2015 rok M Food zakończył z wynikiem netto 4,5 mln zł.

Spółka w 2015 roku wygenerowała przychody w kwocie 123,4 mln złotych i były one wyższe o 9 mln złotych od osiągniętych w roku ubiegłym, co daje wzrost o 7,8 proc. Dzięki działalności spółki Corpo Sp. z o.o. Sp. k. - głównego aktywa Grupa Kapitałowej, M Food S.A. kończy rok z zyskiem z działalności operacyjnej w wysokości 7,6mln złotych, przy zysku netto na poziomie 4,5 mln złotych.

- Rok 2015 stanowił kontynuację optymalizacji operacyjnej i finansowej oraz rozbudowę bazy klientów Spółki. Podjęte działania w zakresie redukcji kosztów powinny przynieść kolejne rezultaty widoczne na poziomie sprawozdawczym już w 2016 roku – mówi Jerzy Gądek – prezes Grupy M Food SA.

Działalność spółki zależnej Corpo, a tym samym całej Grupy Kapitałowej, z uwagi na swój charakter, cechuje się sezonowością. Wynika to z faktu zwiększonego zapotrzebowania nabywców na miód w drugiej połowie roku. Dodatkowym czynnikiem sezonowości jest również okresowość pozyskiwania surowca.  Znaczącą wagę w uzyskiwaniu zysków można zauważyć w ostatnich miesiącach każdego roku, co przekłada się na uzyskiwane wyniki końcowe.

2015 rok był rokiem nietypowym dla miodu, co można było zaobserwować na rynku cen podażowych tego surowca. W I połowie ubiegłego roku światowe ceny miodu były stabilne, ale poza miodem z Argentyny, którego cena rosła, aby gwałtownie spaść w II połowie roku. Konsekwencje tego spadku odczuli inni światowi producenci, którzy ze względu na wzmożoną podaż miodu zaczęli także obniżać ceny.

Warto pamiętać, że głównym sezonem na miód, jest końcówka roku. To właśnie wtedy liczy się największe zyski. Jednak istotnie - ostatni rok na rynku miodu był zdecydowanie rynkiem kupującego. Ceny zostały radykalnie obniżone, wpływając na wyniki zakontraktowanych uprzednio cen transakcyjnych. Istotny gracz w branży – Argentyna, dla której głównym rynkiem zbytu były Stany Zjednoczone, utraciła jednak część swoich wpływów przez zakończenie sezonu przez USA dużymi nadwyżkami miodu. Umożliwiło to uniezależnienie się USA od południowego partnera. W zawiązku z tym, Argentyna pod koniec 2015 roku, jako swój główny rynek zbytu upatrzyła Europę.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH