Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M Food: rynek miodu i nietypowe zachowanie cen miodu

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2018, 15:27
M Food: rynek miodu i nietypowe zachowanie cen miodu
fot. Shutterstock

W czwartym kwartale 2017 roku – po gwałtownym spadku cen pod koniec 2015 roku i utrzymywaniu się niskich cen w 2016 roku - ceny sprzedaży miodu zaczęły rosnąć wraz z tendencją wzrostu cen jego zakupu. W perspektywie kolejnego kwartału spółka spodziewa się stabilizacji cen zakupu jak i sprzedaży miodu – czytamy w raporcie kwartalnym grupy M Food, zajmującej się handlem miodem.

- W kolejnym kwartale Spółka spodziewa się stabilizacji cen sprzedaży i w dłuższym okresie powrotu do cen uzyskiwanych we wcześniejszych latach – czytamy dalej w raporcie spółki.

M Food podaje również w raporcie, że wraz ze wzrastającym krajowym i zagranicznym popytem na miód, rośnie liczba jego producentów. W 2016 roku liczba zarejestrowanych osób prowadzących w Polsce gospodarstwa pasieczne wynosiła 66 550 i w odniesieniu do roku ubiegłego wzrosła o około 6%. Polskich pszczelarzy zawodowych, czyli posiadających ponad 150 rodzin pszczelich było 323.

Jak wynika z rejestru Inspekcji Weterynaryjnej - wg stanu na październik 2016 roku - liczba rodzin pszczelich (tj. zorganizowanych zbiorowisk osobników pszczoły miodnej) w Polsce wynosiła 1 504 623. W odniesieniu do roku poprzedniego przyrost rodzin pszczelich wynosi około 56 000, co stanowi wzrost o około 4,1% rodzin pszczelich na terenie całego kraju. Warto zauważyć regularny wzrost ilości rodzin pszczelich na przestrzeni lat, a w okresie ostatnich 4 lat w ujęciu r/r dynamika wzrostu jest bliska constans i wynosi około 4,5%.

W oparciu o dane uzyskane od organizacji pszczelarskich w roku 2016 oraz opracowania Instytutu Ogrodnictwa Zakładu Pszczelego w Puławach, produkcja miodu w Polsce wyniosła nieco ponad 24 tysiące ton. W odniesieniu do roku 2015 ilość zebranego miodu w roku 2016 była wyższa o około 2 tysiące ton i zdecydowanie najwyższa w porównaniu do wszystkich ubiegłych prezentowanych lat.

M Food podaje, że miody z Polski stają się coraz bardziej popularnym towarem na rynkach zagranicznych. Tendencja importu Polskiego miodu na niemal cały świat jest rosnąca. Co istotne – nie maleje również eksport tego produktu na rynki zagraniczne. W 2015 roku importowano do Polski około 21 tys. ton miodu, zaś eksport wynosił około 11 tys. ton. W roku 2016 polski import wyniósł już 24,4 tys. ton, natomiast eksport miodu z Polski osiągnął14 tys. ton. Zarówno import jaki i eksport z roku na rok utrzymują tendencję rosnącą.

Głównymi odbiorcami polskiego miodu w 2015 roku były Niemcy, Francja oraz Hiszpania. Z danych udostępnionych przez serwis EUROSTAT wynika, że trend największych odbiorców miodu w 2016 roku się nie zmienił. Polski miód trafia również na takie rynki jak m.in. Włochy, Rumunia, Dania, Wielka Brytania, Słowacja, Belgia, Grecja, Bułgaria, Arabia Saudyjska, Irlandia, Austria, Niderlandy, Stany Zjednoczone, Litwa i Węgry.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 419) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.