Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

M Food zwiększa sprzedaż; cena miodu powinna się ustabilizować

M Food, jeden z największych graczy w Europie i na świecie w obrocie miodem i wyrobami pszczelarskimi opublikował wyniki za drugi kwartał 2016 roku. Spółka cieszy się dobrymi zbiorami polskich producentów oraz przewiduje stabilizację cen miodu na świecie.

M Food zwiększa sprzedaż; cena miodu powinna się ustabilizować
fot. Shutterstock

II kwartał 2016 roku był dla spółek grupy okresem bardzo intensywnej pracy. Obrót miodami i produktami apikultury charakteryzuje się dużą sezonowością, gdzie szczyt sezonu rozpoczyna się na przełomie drugiego i trzeciego kwartału. Przychód ze sprzedaży w drugim kwartale 2016r. był o ok. 27 proc. wyższy od przychody w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Spółka CORPO skupia się na realizacji zawartych kontraktów jak również nad pozyskiwaniem nowych dostawców i rynków zbytu. Poza zwiększeniem sprzedaży Spółka pracuje stale nad ograniczaniem kosztów działalności. Stara się także wypracować jak najlepsze rozwiązania ograniczające ryzyka związane z wahaniami kursów walut oraz ryzyka związanymi z wahaniami cen zakupu i sprzedaży produktów apikultury.

Wzrost sprzedaży w II kw. 2016 r.

W II kwartale 2016 roku holding zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 25,7 mln zł wobec 20,3 mln zł rok wcześniej. W dalszej perspektywie trend ten powinien się utrzymać.

– Udało nam się utrzymać tendencję wzrostową przychodów, pomimo prowadzenia agresywnej polityki Argentyny oraz ostatnich spadków cen miodu na świecie. Jednoczesny wzrost kosztów działalności operacyjnej o ok. 23 proc% w porównaniu do II kwartału roku 2015 pozwolił na osiągnięcie wyniku na sprzedaży w wysokości 1 666 tys. - mówi Jerzy Gądek, prezes M FOOD. Spółka zamyka kwartał z prawie 1,8 mln zł zysku ze sprzedaży, co daje wynik lepszy o 102% w porównaniu do poprzedniego okresu.

Rok 2015 grupa zakończyła z 123 mln zł przychodów, a w tym roku będą one jeszcze wyższe.

- Działalność spółki zależnej CORPO, a tym samym całej Grupy Kapitałowej, z uwagi na swój charakter, cechuje się sezonowością. Wynika to z faktu zwiększonego zapotrzebowania nabywców na miód w drugiej połowie roku. Dodatkowym czynnikiem sezonowości jest również okresowość pozyskiwania surowca.  Znaczącą wagę w uzyskiwaniu zysków można zauważyć w ostatnich miesiącach każdego roku, co przekłada się na uzyskiwane wyniki końcowe. Rok 2016 planujemy zakończyć z przychodami w wysokości ok 135 mln zł – mówi prezes Gądek.

więcej informacji:

miód RSS ALERT    /    ceny miodu RSS ALERT    /    rynek miodu RSS ALERT    /    M Food RSS ALERT    /    Jerzy Gądek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.