REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

M Food zwiększa zyski, liczy na kolejne m.in. dzięki Ukrainie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2016, 09:00

Spółka M Food, zajmujący się obrotem miodu na świecie prowadzi, osiągnęła znaczący wzrost zysku netto po trzech kwartałach, zwiększając też sprzedaż miodu. Spółka liczy na kolejne zyski dzięki prowadzonej certyfikacji pszczelarzy na Ukrainie.

REKLAMA

Zysk netto za trzy kwartały 2016 roku wyniósł 4,82 mln zł wobec 0,61 mln zł w analogicznym okresie 2015 roku, co daje 690 proc. wzrostu.

Spółka prowadzi także certyfikację pszczelarzy na Ukrainie, co jest pionierskim rozwiązaniem w tej części Europy. Dzięki sukcesowi z Bułgarii, M Food ma odpowiednie kwalifikacje i pewność, że te działania wpłyną na jej dalszy rozwój i przyniosą kolejne zyski.

Trzeci kwartał 2016 roku był dla spółek grupy kapitałowej okresem bardzo intensywnej pracy. Sytuacja na świecie i niskie ceny dyktowane przez Argentynę, czołowego eksportera miodu na świecie, nie przeszkodziły spółce na uzyskani 4,82 mln zł zysku netto za 3 kwartały 2016 roku.

Dodatkowo ilość miodu sprzedana w kg wzrosła w 3 kwartale 2016 o ok. 5 proc. dając wolumen sprzedaży 3,03 mln kg.

- Jak już wiele razy spółka zaznaczała, obrót miodami i produktami apikultury charakteryzuje się dużą sezonowością, gdzie szczyt sezonu rozpoczyna się na przełomie drugiego i trzeciego kwartału. Sytuacja ta powoduje, że największe zyski są widoczne na koniec każdego roku – podkreśla MFood.

Wartościowo przychód ze sprzedaży w trzecim kwartale 2016 r. był o ok. 12 proc. niższy od przychodów w analogicznym okresie roku poprzedniego, co jest spowodowane zmianą baz dostawy sprzedawanych towarów.

- W 2016 roku spółka realizowała dużo więcej dostaw do swoich zagranicznych odbiorców na bazie dostawy DAP (Delivered at Place wg INCOTERMS 2015) a nie DDP (Delivered Duty Paid wg INCOTERMS 2015). Oznacza to, że przychody ze sprzedaży nie zawierają cła w wysokości 17,3 proc.

- Kondycja finansowa spółki jest na tyle zadowalająca, że mogliśmy pozwolić sobie na rozszerzenie bazy dostawców, zwiększając tym samym wskaźnik rentowności aktywów, który wzrósł trzykrotnie względem drugiego kwartału br. Tak jak zapowiadaliśmy w poprzednich komunikatach, stale ograniczamy koszty prowadzenia działalności. Trzeci kwartał zamykamy z oszczędnościami rzędu 3,5 mln zł – mówi Jerzy Gądek, prezes zarządu  M FOOD.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 430) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 172)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH