Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M Food zwiększyła sprzedaż miodu i poprawiła zysk netto

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2017, 10:13
M Food zwiększyła sprzedaż miodu i poprawiła zysk netto
fot. Fotolia

Grupa M Food zakończyła 2016 rok zyskiem netto na poziomie 6,84 mln zł, co oznacza wzrost o 51 proc. w ujęciu rocznym mimo wystąpienia kilku czynników niekorzystnie wpływających na wyniki finansowe. Grupa zwiększyła wolumeny sprzedanego surowca – w ubiegłym roku do odbiorców trafiło 12,6 tys. ton miodów, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

W 2016 roku warunki prowadzenia działalności były dla Grupy M Food dość trudne. Regulacje prawne pomiędzy zagranicznymi partnerami sprawiły, że sprzedaż na bazie dostaw DAP (bez uwzględnienia 17,3% cła doliczanego do przychodu) była w roku 2016 znacznie wyższa niż w roku 2015.

- Brak cła jest przyszłościowo korzystnym rozwiązaniem, jednak miało chwilowy skutek zmniejszający wykazane w 2016 roku przychody – mówi prezes Jerzy Gądek.  

Ponadto duża podaż miodu argentyńskiego i wietnamskiego sprawiła, że ceny surowca w roku 2016 kształtowały się na niskim poziomie. Mimo to Grupa M Food może pochwalić się dużo lepszym zyskiem niż w 2015 roku – wzrósł on o ponad 2,3 mln zł przy przychodach 114,54 mln zł, czyli niższych o ponad 8,8 mln zł.

- W perspektywie kolejnych kwartałów spodziewamy się zarówno powolnego wzrostu cen zakupu, jak i sprzedaży miodu – dodaje prezes Gądek.

Ambitne plany rozwoju

Zwiększenie wyników finansowych spółki w najbliższym czasie będzie również możliwe dzięki  przeprowadzeniu szeregu działań, mających służyć rozwojowi działalności operacyjnej spółki. Grupa
(w skład której wchodzi posiadająca ponad 20-letnią historię spółka Corpo) planuje zwiększyć swój udział w rynku miodów ekologicznych.

Docelowo M Food chciałby zająć znaczące miejsce na tym rynku. Spółka informowała kilka tygodni temu o akwizycji bułgarskiej spółki JGV Ltd., która będzie zajmowała się dla M Food pozyskaniem i przetwórstwem ekologicznego miodu.

M Food planuje rozwój tego projektu na szeroką skalę, w związku z czym w najbliższych miesiącach przeprowadzi proces pre-IPO – prywatną emisję akcji poprzedzającą wprowadzenie papierów wartościowych spółki do obrotu na rynku regulowanym GPW (IPO).

Perspektywy dla miodów są bardzo obiecujące – z roku na rok rośnie jego spożycie a zmiana zwyczajów żywieniowych zarówno w Polsce, jak i na świecie powoduje zmniejszenie spożycia cukru na rzecz miodu – uznawanego powszechnie za zdrowszy środek słodzący. Co więcej, w ostatnim czasie obserwowany jest wzrost popularności miodów bio – czyli posiadających certyfikat wyrobu ekologicznego.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH