REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Manager I.D.C. Polonia o rynku słodyczy: Rośnie zapotrzebowanie na małe gramatury

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2015, 11:06
Manager I.D.C. Polonia o rynku słodyczy: Rośnie zapotrzebowanie na małe gramatury
fot. za idcpolonia.pl

Sytuacja na polskim rynku słodyczy jest stabilna. Po okresie letnich upałów, które były dla niego stosunkowo niekorzystnym czasem, w listopadzie nastąpiły tradycyjne wzrosty sprzedaży. Jakie zmiany szykują się w tym sektorze?

REKLAMA

– Istotne znaczenie mają zmiany w świadomości konsumentów. Nie rezygnują oni z jedzenia słodyczy, ale coraz chętniej sięgają po nie w formie przekąski. Powoduje to rosnące zapotrzebowanie na mniejsze gramatury produktów, które producenci realizują. Powstaje wiele nowych wyrobów, chociaż nie zawsze są one innowacyjne. Coraz większa waga jest przywiązywana także do jakości i składu. Zmianie ulega więc nie tylko opakowanie, ale też zawartość produktów. W związku z tym rośnie wykorzystanie naturalnych składników przy wyrobie słodyczy. Coraz istotniejsze zaczyna być także używanie stewii i innych korzystniejszych dla organizmu substancji słodzących oraz unikanie tłuszczy utwardzanych - komentuje Aleksandra Kucała, marketing manager w I.D.C. Polonia SA.

Jej zdaniem, oprócz czysto przyjemnościowych słodyczy, poszerzona zostanie półka produktów mających korzystny wpływ na organizm. Jest to odpowiedź na widoczny trend rynkowy. - Konsumenci coraz częściej wymagają od producentów użycia naturalnych składników i substancji słodzących. Rozszerzeniu ulegnie też prawdopodobnie liczba produktów opartych na pełnym ziarnie, orzechach czy miodzie - dodaje Aleksandra Kucała.

W 2015 r. w I.D.C. Polonia SA trwały intensywne działania promocyjne na rzecz wprowadzonych w poprzednim roku marek, takich jak: wafelki Lusette i żelki Verbena. W lecie pojawiła się też nowa, limitowana edycja truskawkowych wafelków Góralki, a jesienią – ich wariant mocno czekoladowy pod nazwą Intenso. W każdym kolejnym sezonie planowane jest wprowadzanie nowego rodzaju popularnych wafelków. Pod marką Verbena rozwijane będą również nowe smaki cukierków i żelek.

– W obecnym roku nastąpiło wzmocnienie firmy w kategorii wafle przez pojawienie się nowej marki. Nowe produkty firmy pozwoliły też zaistnieć w kategorii żelek. Planowany jest rozwój oferty prozdrowotnej. Portfolio produktów będzie poszerzane. Oprócz działań promocyjnych istotna będzie też dalsza rozbudowa sieci dystrybucji - dodaje marketing manager firmy.

Jak dodaje, w 2015 roku otwarty został nowy oddział w Moskwie. Notowana jest tam zadowalająca dynamika sprzedaży. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza cukierki marki Verbena oraz wafelki Lussette.

- Na rynku słowackim planowane są duże inwestycje. Będzie to związane z rozwojem sektora wafli i słodyczy świątecznych, ale także z ofertą produktów prozdrowotnych. Rozbudowa zakładów pozwoli zwiększyć produkcję oraz wprowadzić na rynek nowe produkty, a także rozwój różnych wariantów produktów - dodaje Kucała.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH