Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mars może być ukarany za sprzedaż produktów M&Ms w Szwecji

Mars może otrzymać wysokie kary, jeśli będzie sprzedawał produkty M&Ms w Szwecji od przyszłego miesiąca, chyba że złoży odwołanie od ostatniego orzeczenia sądu w sporze z koncernem Mondelez International.

Mars może być ukarany za sprzedaż produktów M&Ms w Szwecji
Mars może zostać ukarany kwotą 250.000 USD każdorazowo, gdy będzie sprzedawał w Szwecji produkty M&Ms fot. mms.com

Autor: confectionerynews.com
Data: 08-06-2016, 15:32

W czwartek w ubiegłym tygodniu sąd apelacyjny w Sztokholmie uznał, że Mars zostanie ukarany kwotą dwóch milionów koron (250.000 USD) każdorazowo, gdy będzie sprzedawał na szwedzkim rynku produkty pod marką M&Ms.

Sąd uznał, że Mars naruszył znak towarowy M, należący do spółki zależnej koncernu Mondelez, Kraft Foods Sverige, i jednego z ich produktów czekoladowo-orzechowych marki Marabou. Mars ma do 30 czerwca czas na odwołanie się od tej decyzji. Każde odwołanie wstrzyma zakaz sprzedaży w oczekiwaniu na orzeczenie Sądu Najwyższego.

Rzecznik firmy Mars mówi, że biorąc pod uwagę orzeczenie sądu, koncern przeanalizuje kolejne kroki dla „ukochanej marki w Szwecji” i dodaje, że firma będzie oczywiście przestrzegać wszystkich lokalnych przepisów prawnych w tej materii.

Mówi też, że marka M&Ms jest popularna na całym świecie od 1941 roku i Mars zawsze wierzył, że nie istnieje problem pomyłki produktu M&Ms oraz produktów orzechowych marki Marabou M.

Celin Huseby, dyrektor do spraw korporacyjnych Mondelez Norge mówi z kolei, że Mondelez jest zadowolony z takiej decyzji sądu, ponieważ znaki towarowe koncernu są dla niego niezwykle cenne, a ten konkretny przypadek jest ważne, ponieważ podkreśla znaczenie ochrony i regulacji posługiwania się znakami towarowymi, a także pokazuje jakimi silnymi mechanizmami ochronnymi trzeba się posługiwać wobec znaków towarowych.

Spór między firmą Mars a Mondelez (Kraft Foods Sverige) trwa od siedmiu lat. Zaczęło się w szwedzkim sądzie rejonowym we wrześniu 2009 roku, kiedy Kraft pozwał firmę Mars za rzekome naruszenie jego znaku towarowego (zarejestrowanego do 1993) M poprzez marketing i sprzedaż M&Msów. Miało to unieważnić znak towarowy M&M, który został zarejestrowany w 2000 roku. Mars odwdzięczył się kontrpozwem w styczniu 2010 roku, aby znak towarowy M Krafta został unieważniony.

Produkty Mondeleza Marabou M są sprzedawane w Szwecji od 1957 roku, zaś Mars wprowadził swoje produkty czekoladowo-orzechowe M&Ms na szwedzki rynek w 2009 roku. Mondelez twierdzi też, że Mars złożył ofertę na zakup znaku towarowego M w 2007 roku. 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mars RSS ALERT    /    M&M's RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Kraft Foods RSS ALERT    /    produkty czekoladowe RSS ALERT    /    cukierki czekoladowe RSS ALERT    /    Szwecja RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    cukierki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.