Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: deklarowane spożycie lodów familijnych w Polsce spadło w 2016 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl/Mintel
  • Data: 07-07-2017, 08:15
Mintel: deklarowane spożycie lodów familijnych w Polsce spadło w 2016 r.
fot. Shutterstock

Upodobania konsumentów na kluczowych rynkach Europy znacząco się zmieniają. Deklarowane spożycie klasycznych lodów familijnych w ostatnim roku istotnie spadło, a rosnącą popularnością cieszą się lody niezawierające nabiału. Na świecie rośnie zainteresowanie innowacjami lodowymi – wynika z nowych badań firmy analitycznej Mintel.

W 2016 roku 65 proc. konsumentów z Polski jadło klasyczne lody familijne np. w opakowaniach 1-litrowych, a w 2015 r. odsetek ten wyniósł 71 proc. Mintel podaje, że 58 proc. badanych aktywnie zmniejsza spożycie produktów z wysoką zawartością cukru albo ich unika. Z kolei 17 proc. Polaków chciałoby spróbować lodów zawierających bardziej egzotyczne składniki np. wasabi, zielona herbata, czy szafran.

Lody w wielu odmianach cieszą się popularnością od stuleci - inspirowane włoskimi lodami „gelato” lub wymyślnymi deserami albo po prostu sorbety. Z nowych badań firmy Mintel wynika jednak, że upodobania konsumentów na kluczowych rynkach Europy znacząco się zmieniają, a deklarowane spożycie klasycznych lodów familijnych w ostatnim roku istotnie spadło.

Podczas gdy w 2015 r. prawie połowa (47 proc.) konsumentów z Francji podała, że zjadła w ciągu ostatnich 12 miesięcy klasyczne lody familijne (w opakowaniach np. o pojemności 1 litra), w 2016 r. przyznało się do tego już 43 proc. badanych. Odsetek Niemców spożywających tego rodzaju lody spadł w tym samym czasie z 57 proc. do 52 proc., Hiszpanów — z 55 proc. do 50 proc., a Polaków — z 71 proc. do 65 proc.

Wyniki tych badań pokrywają się z innymi spostrzeżeniami firmy Mintel: konsumenci z całej Europy deklarują, że jedzą coraz mniej słodyczy. Ponad trzy piąte konsumentów z Hiszpanii (62%), ponad połowa Polaków (58%) i Francuzów (56%), a także 48% Niemców przyznaje, że aktywnie ogranicza spożycie produktów z wysoką zawartością cukru albo ich unika.

Co więcej, niemal jedna piąta konsumentów z Polski (19%) i jedna czwarta Francuzów (24%) aktywnie zmniejsza spożycie nabiału lub w ogóle go unika. W Hiszpanii postępuje tak 22%, a w Niemczech 16% badanych.

Choć pozycja klasycznych lodów słabnie, rosnącą popularnością w Europie cieszą się natomiast lody niezawierające nabiału. Odsetek nowo wprowadzanych na rynek deserów i lodów opisywanych jako wegańskie wzrasta: z 2% w 2014 r. do 3% w 2015 r. i 4% w 2016 r. W zeszłym roku 59% wszystkich nowości tego typu miało miejsce w Europie.

Z danych pochodzących z Globalnej Bazy Nowych Produktów (Global New Products Database - GNPD) firmy Mintel wynika, że liczba wegańskich lodów wprowadzonych na rynek europejski wzrosła w latach 2014–2016 o 180%.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH