Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mintel: deklarowane spożycie lodów familijnych w Polsce spadło w 2016 r.

Strona 2 z 3


Autor: portalspozywczy.pl/Mintel
Data: 07-07-2017, 08:15

- Na wielu rynkach rozwiniętych spożycie lodów jest stale ograniczane ze względu na obawy konsumentów związane z cukrem. Dążenie do zdrowszego i „czystszego” stylu życia skłania ich do coraz częstszego sięgania po owoce, warzywa, orzechy, nasiona, zboża i inne produkty roślinne. Składniki pochodzenia roślinnego i wegański charakter produktów stają się więc coraz ważniejsze w wielu różnych kategoriach — także w przypadku lodów – mówi Alex Beckett, analityk globalnego rynku żywności i napojów w firmie Mintel.

Choć deklarowane spożycie klasycznych lodów familijnych na kluczowych rynkach Europy spada, ich sprzedaż cały czas rośnie. Przewiduje się, że ilość lodów sprzedanych we Francji wzrośnie w 2017 r. o 2 proc., do 260,3 mln litrów. W Niemczech prognozowany wzrost sprzedaży w tym samym czasie ma wynieść 2 proc. (do 587,4 mln litrów), a w Polsce 4 proc. (do 183,3 mln litrów).

Rynek globalny – najszybszy wzrost zanotują Indie, Indonezja i Wietnam

Jeśli chodzi o rynek globalny, szacuje się, że sprzedaż lodów przekroczy znacznie wielkość z 2016 r. (13 mld litrów), przy czym najszybciej rosnąć będzie w Indiach, Indonezji i Wietnamie. Skumulowana roczna stopa wzrostu sprzedaży (ang. compound annual growth rate, CAGR) na rynku indyjskim wyniosła w ostatnich pięciu latach 13 proc., a w 2017 r. sprzedaż w ujęciu ilościowym przekroczy tam najprawdopodobniej wielkości z dojrzalszych rynków, w tym Wielkiej Brytanii.

Wskaźnik CAGR przyjmuje duże wartości także w Indonezji (11%), Wietnamie (9%), Turcji (9%) oraz Malezji (8%). Sprzedaż lodów na innych rynkach przedstawia się jednak mniej „słodko”. W Szwajcarii wskaźnik CAGR w ujęciu ilościowym wyniósł w ostatnim pięcioleciu –3%. Podobnie kształtował się w Tajlandii (–2%), Danii (–2%), Wielkiej Brytanii (–2%) i Stanach Zjednoczonych (–1%).

Największym rynkiem w tej kategorii produktów są obecnie Chiny: szacuje się, że w 2016 r. sprzedano tam 4.3 mld litrów lodów. Kolejne miejsca zajmują Stany Zjednoczone (2,7 mld litrów) i Japonia (756 mln litrów). Jeśli natomiast chodzi o indywidualne spożycie lodów, z badań firmy Mintel wynika, że największymi „lodożercami” są Norwegowie (w 2016 r. spożycie lodów w Norwegii wyniosło 9,8 litra per capita), Australijczycy i Szwedzi (zjadający odpowiednio po 9,4 i 8,9 litra lodów rocznie na osobę).

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    spożycie lodów RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    lody bez laktozy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.