Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mintel: w Polsce rośnie popularność lodów nietradycyjnych

Kategoria lodów dynamicznie odpowiada na zróżnicowane potrzeby konsumentów. Rośnie dostępność i popularność lodów nietradycyjnych np. z wysoką zawartością białka, lodów bezmlecznych, wegańskich, roślinnych alternatyw, lodów bezcukrowych, czy wodnych. Ok. 19 proc. respondentów w Polsce ocenia lody bezmleczne jako zdrowsze niż tradycyjne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst firmy Mintel.

Mintel: w Polsce rośnie popularność lodów nietradycyjnych
Honorata Jarocka fot. PTWP

Wyjątkowo długi i gorący sezon letni 2018 roku sprawił, że Polacy szturmowali lodziarnie i sklepy w poszukiwaniu lodów, a producenci dwoili się i troili, aby nastarczyć z podażą. Także i w tym roku producenci liczą na rekordowy sezon szykując już coraz to wymyślniejsze smaki, opakowania i formy podania lodów. Producenci chcąc pobudzić kategorię eksperymentują z produktami przekraczając wszelkie tradycyjne granice.

- Globalna kategoria lodów dynamicznie odpowiada na zróżnicowane potrzeby dzisiejszych konsumentów, zarówno w kontekście pozycjonowania typu ‘better-for-you’ (warianty postrzegane jako ‘ulepszone’ w porównaniu do odpowiedników ‘regularnych’), ale także wobec czystej potrzeby przyjemności i budowania nowych doświadczeń konsumpcyjnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- W 2018 roku najczęściej stosowanymi oświadczeniami produktowymi w tej kategorii (lody mleczne, wodne i roślinne alternatywy) były w skali globalnej te mówiące o tym, że produkt zawiera zmniejszoną/zerową zawartość alergenów. Odpowiadały one za 19% wszystkich wdrożeń i w głównej mierze tego typu nowości wskazywały na brak glutenu - dodaje.

- Pozostając w obszarze pozycjonowania prozdrowotnego warto wspomnieć o rosnącej dostępności i popularności lodów z wysoką zawartością białka i niską/zerową zawartością cukru, czego przykładem są marki Halo Top oraz Breyers Delights (również dostępne na polskim rynku). Wpisują się one w potrzebę przyjemności, która ‘obarczona’ jest mniejszymi wyrzutami sumienia – mówi też analityk Mintela.

I wskazuje, że według danych konsumenckich Mintel, niemal jedna piąta polskich respondentów w wieku 16-24 deklaruje, że wysoka/dodatkowa zawartość białka skłoniłaby ich do częstszej konsumpcji lodów.

- Lody bezmleczne spójne z dietą roślinną to także ciekawy segment, notujący rosnącą liczbę wariantów, szczególnie w Europie. W 2018 roku odsetek nowości otwarcie pozycjonowanych jako wegańskie we wszystkich wdrożeniach w globalnej kategorii lodów wyniósł 6% i przewiduje się, że ich udział będzie dalej rósł z uwagi na zainteresowanie nie tylko ze strony konsumentów stosujących diety roślinne, ale także tych, którzy unikają laktozy/nabiału w diecie oraz poszukują nowych doświadczeń smakowych – mówi Honorata Jarocka.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    lody bezglutenowe RSS ALERT    /    lody bezmleczne RSS ALERT    /    lody bez cukru RSS ALERT    /    lody bez laktozy RSS ALERT    /    lody wodne RSS ALERT    /    lody wegańskie RSS ALERT    /    lody roślinne RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.20.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.