Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Warzywne herbaty kolejną szansą na pobudzenie rynku przekąsek

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 21-03-2016, 15:30
Mintel: Warzywne herbaty kolejną szansą na pobudzenie rynku przekąsek
Stick&Lembke i Numi sprzedają herbaty o smaku m.in. marchwi, pomidora czy buraka. fot. Mintel

Względna dojrzałość europejskiego rynku herbaty oraz fakt, że konsumenci piją jej coraz mniej, sprawia, że producenci poszukują nowych trendów i innowacji. Jedną z szans Szansą na pobudzenie sprzedaży mogą być warzywne herbaty, których kilka rodzajów pojawiło się ostatnio w Europie - oceniają analitycy firmy Mintel.

Niemiecka firma Stick&Lembke wprowadziła na rynek serię warzywnych herbat o smakach: pomidorowo-imbirowym, szpinakowym, buraczanym oraz marchewki z dodatkiem curry. Do ich produkcji używa się wyłącznie warzyw i przypraw, w składzie nie znajdziemy natomiast klasycznego suszu.

Herbaty o smaku marchwi i kopru włoskiego wprowadziła także amerykańska firma Numi. Produkty opisywane jako „więcej niż herbata, ale mniej niż zupa” składają się z połączenia bezkofeinowej czarnej lub zielonej herbaty, suszonych ziół, warzyw i przypraw.

Obie marki pozycjonują swoje nowości jako przekąski do spożycia w ciągu dnia między posiłkami. W ocenie analityków Mintela mogą one zainteresować osoby dbające o wagę i poszukujące niskokalorycznych przekąsek. Eksperci wskazują też warzywne herbaty jako przykład rozmywania się klasycznych kategorii herbat i deserów.

W Polsce podobne produkty wprowadziły na rynek marki Lipton i Herbapol kierując je do amatorów niskokalorycznych, ale smacznych przekąsek. Ale czy warzywne napary mają szanse na stałe zagościć na półkach polskich sklepów obok tradycyjnych herbat?

Mintel zauważa, że europejscy konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na aspekt zdrowotny spożywanych przez siebie produktów, co prowadzi do zmiany nawyków żywieniowych. Badania Mintela pokazały, że 36 proc. Polaków oczekuje szerszej oferty na rynku w kategorii przekąsek. Co więcej, niemal co trzeci Polak chciałby mieć do wyboru więcej przekąsek zawierających owoce lub warzywa. Wspomniany trend jest jeszcze bardziej wyraźny w przypadku konsumentów płci żeńskiej.

Mieszanki warzywne w herbatach mogą więc odegrać istotną rolę w zachęcaniu konsumentów do zdrowych, niskokalorycznych przekąsek. W ocenie analityków, choć wciąż stanowią niszę rynkową, mają potencjał na ożywienie rynku herbaty i zbudowanie jej nowego wizerunku. Na polski rynek trafia obecnie znaczna ilość produktów pozycjonowanych jako zdrowe przekąski, przez co producenci będą coraz silniej walczyć o uwagę klienta. Zdaniem Mintela koncept warzywnej herbaty jest na tyle oryginalny i nietypowy, że towarzyszący mu element zaciekawienia może być dużym atutem.

Warzywa zyskują na popularności w wielu kategoriach produktów spożywczych i napojów w Polsce. Już prawie połowa konsumentów zamienia inne przekąski na owoce lub warzywa ze względów zdrowotnych. Z kolei 4 na 10 badanych woli spożywać warzywa nie luzem, ale jako część składową zupy lub innego dania. Powyższej czynniki mogą być szansą dla producentów warzywnych herbat, nawet jeśli te nie mają dużej wartości odżywczej. Nowe mieszanki mogą stworzyć w oczach konsumentów iluzję zdrowego napoju, która uzasadni ich wypozycjonowanie w kategorii zdrowych przekąsek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Katarzyna Janowski 31-03-2016, 10:27:
Witam, herbaty warzywne to interesująca nowość i zapewne wielu ich spróbuje jako alternatywę do innych napojów, przekąsek itd. Są smaczne, lekkie i aromatyczne. Wiem, bo już próbowalam :), a można już je kupić w Polsce. Warzywnych poszukiwań!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.