REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mintel: Warzywne herbaty kolejną szansą na pobudzenie rynku przekąsek

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 21-03-2016, 15:30
Mintel: Warzywne herbaty kolejną szansą na pobudzenie rynku przekąsek
Stick&Lembke i Numi sprzedają herbaty o smaku m.in. marchwi, pomidora czy buraka. fot. Mintel

Względna dojrzałość europejskiego rynku herbaty oraz fakt, że konsumenci piją jej coraz mniej, sprawia, że producenci poszukują nowych trendów i innowacji. Jedną z szans Szansą na pobudzenie sprzedaży mogą być warzywne herbaty, których kilka rodzajów pojawiło się ostatnio w Europie - oceniają analitycy firmy Mintel.

REKLAMA

Niemiecka firma Stick&Lembke wprowadziła na rynek serię warzywnych herbat o smakach: pomidorowo-imbirowym, szpinakowym, buraczanym oraz marchewki z dodatkiem curry. Do ich produkcji używa się wyłącznie warzyw i przypraw, w składzie nie znajdziemy natomiast klasycznego suszu.

Herbaty o smaku marchwi i kopru włoskiego wprowadziła także amerykańska firma Numi. Produkty opisywane jako „więcej niż herbata, ale mniej niż zupa” składają się z połączenia bezkofeinowej czarnej lub zielonej herbaty, suszonych ziół, warzyw i przypraw.

Obie marki pozycjonują swoje nowości jako przekąski do spożycia w ciągu dnia między posiłkami. W ocenie analityków Mintela mogą one zainteresować osoby dbające o wagę i poszukujące niskokalorycznych przekąsek. Eksperci wskazują też warzywne herbaty jako przykład rozmywania się klasycznych kategorii herbat i deserów.

W Polsce podobne produkty wprowadziły na rynek marki Lipton i Herbapol kierując je do amatorów niskokalorycznych, ale smacznych przekąsek. Ale czy warzywne napary mają szanse na stałe zagościć na półkach polskich sklepów obok tradycyjnych herbat?

Mintel zauważa, że europejscy konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na aspekt zdrowotny spożywanych przez siebie produktów, co prowadzi do zmiany nawyków żywieniowych. Badania Mintela pokazały, że 36 proc. Polaków oczekuje szerszej oferty na rynku w kategorii przekąsek. Co więcej, niemal co trzeci Polak chciałby mieć do wyboru więcej przekąsek zawierających owoce lub warzywa. Wspomniany trend jest jeszcze bardziej wyraźny w przypadku konsumentów płci żeńskiej.

Mieszanki warzywne w herbatach mogą więc odegrać istotną rolę w zachęcaniu konsumentów do zdrowych, niskokalorycznych przekąsek. W ocenie analityków, choć wciąż stanowią niszę rynkową, mają potencjał na ożywienie rynku herbaty i zbudowanie jej nowego wizerunku. Na polski rynek trafia obecnie znaczna ilość produktów pozycjonowanych jako zdrowe przekąski, przez co producenci będą coraz silniej walczyć o uwagę klienta. Zdaniem Mintela koncept warzywnej herbaty jest na tyle oryginalny i nietypowy, że towarzyszący mu element zaciekawienia może być dużym atutem.

Warzywa zyskują na popularności w wielu kategoriach produktów spożywczych i napojów w Polsce. Już prawie połowa konsumentów zamienia inne przekąski na owoce lub warzywa ze względów zdrowotnych. Z kolei 4 na 10 badanych woli spożywać warzywa nie luzem, ale jako część składową zupy lub innego dania. Powyższej czynniki mogą być szansą dla producentów warzywnych herbat, nawet jeśli te nie mają dużej wartości odżywczej. Nowe mieszanki mogą stworzyć w oczach konsumentów iluzję zdrowego napoju, która uzasadni ich wypozycjonowanie w kategorii zdrowych przekąsek.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Katarzyna Janowski 31-03-2016, 10:27:
Witam, herbaty warzywne to interesująca nowość i zapewne wielu ich spróbuje jako alternatywę do innych napojów, przekąsek itd. Są smaczne, lekkie i aromatyczne. Wiem, bo już próbowalam :), a można już je kupić w Polsce. Warzywnych poszukiwań!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 656) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 771 514)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH