Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Moczulski na FRSiH 2016: Innowacyjność to poprawne rozumienie trendów konsumenckich

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2016, 15:21
Moczulski na FRSiH 2016: Innowacyjność to poprawne rozumienie trendów konsumenckich
Marek Moczulski, prezes zarządu Bakalland SA, fot. PTWP

- W ciągu trzech lat staliśmy się numerem jeden na rynku korzystając z trendów convenience, żywności funkcjonalnej itp. W wielu segmentach oferujemy żywność najmniej przetworzoną, a nawet jeśli jest ona przetworzona, to te batony są zdrowe - mówił Marek Moczulski, prezes zarządu Bakalland SA podczas debaty "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

Marek Moczulski zaznaczył, że Bakalland bazuje na w znacznej mierze na siłach i doświadczeniu własnych pracowników.

- Mamy znakomity dział R&D i marketingu, ale to nam nie wystarcza. Współpracujemy z naukowcami, uczelniami i instytucjami badawczymi. Mamy stałą umowę z Państwową Wyższą Szkołą Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. Dzięki grantom unijnym szkoła została wyposażona w znakomite laboratoria i świetną kadrę wykładowczą, która jest na styku biznesu i nauki. Umowa dotyczy współpracy w zakresie działalności naukowej, innowacyjnej i prorozwojowej. Współpracujemy w zakresie wspólnych prac badawczo-rozwojowych, doradztwa naukowo-badawczego i badania jakości wyrobów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy i rozszerzamy ją na inne uczelnie - dodał.

Prezes Bakallandu wskazał, że czynnikiem sprzyjającym innowacyjności polskich firm byłoby wprowadzenie odpisów podatkowych na działania związane z badaniami i rozwojem.

- Mamy 500 mln zł obrotu, z czego znaczący procent przeznaczamy na B+R. Odpisy podatkowe spowodowałoby, że polscy przedsiębiorcy mogliby te środki skuteczniej wykorzystać. Trzeba dać nam wolną rękę, bo to przedsiębiorcy wiedzą co im najlepiej wychodzi. Jesteśmy biednym krajem na dorobku, ale mnóstwo polskich firm mogłoby skuteczniej wykorzystać dostępne zasoby niż obecnie - dodał.

Zdaniem Moczulskiego Polska ma znakomitych naukowców, ale badania są często zbyt teoretyczne i nie znajdują komercjalizacji.

- Innowacyjność to proces, którego sukces zależy od dwóch podstawowych czynników. Po pierwsze: czy organizacja sprzedająca rozumie i właściwie reaguje na trendy konsumenckie w odżywianiu. Po drugie: jaka kultura organizacyjna jest w danej firmie. Bakalland istnieje po to żeby z pasją tworzyć zdrową i naturalną żywność, aby inspirować odbiorców, konsumentów, klientów w sposób dynamiczny i innowacyjny. Musimy uświadomić sobie, że innowacje możliwe są tylko w organizacji, która właśnie za to nagradza swoich pracowników. Strategia aby włączyć każdego pracownika w ten proces polega na tym, że każdy ma jasno sprecyzowane cele. W naszej organizacji istnieje bardzo przejrzysty sposób pomiaru realizacji tych celów i zdrowy system nagradzania. To wszystko normuje system MBO, który wprowadziliśmy w 2015 roku - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.