Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelez chce sprzedać markę Philadelphia w ramach wyprzedaży swoich marek

Mondelez International, międzynarodowy koncern do którego należą takie marki jak np. Milka, Oreo czy Cadbury, chce sprzedać markę serków śmietankowych Philadelphia w ramach wyprzedaży niektórych swoich marek ogólnospożywczych za ok. 3 mld dolarów.

Mondelez chce sprzedać markę Philadelphia w ramach wyprzedaży swoich marek
Ser kremowy Philadelphia produkowany przez Mondelez International fot. Wikimedia Commons, domena publiczna

Według amerykańskiego Sunday Times koncern Mondelez poinformował, że marki przeznaczone zostaną do sprzedaży w marcu. Przy transakcjach będą doradzały amerykańskie banki JPMorgan oraz Goldman Sachs.

Prawa do marki Philadelphia należą do koncernu Kraft, który został wyodrębniony przez Mondelez w 2012 roku, a następnie w ubiegłym roku połączony z Heinz.

Opcję odkupu praw do serków w Philadelphia w Europie ma Heinz, choć jest długa lista innych zainteresowanych. Wśród nich wymieniane są takie firmy jak francuska Lactalis , czy fundusze private equity Advent International oraz Carlyle, które od lat są zainteresowane markami należącymi do Mondelez.

Pogłoski, że Mondelez chce sprzedać niektóre marki spożywcze pojawiły się we wrześniu ubiegłego roku.

Mondelez już wydzielił swoją działalność kawową w ramach joint venture z D.E Master Blenders tworząc Jacons Douwe Egberts. Transakcja została zakończona w lipcu 2015 roku, a Mondelez posiadając 43,5 procent udziałów, może pozbyć się ich i skupić na swoim biznesie związanym ze słodyczami oraz przekąskami.

Sektor FMCG, który na całym świecie walczy o wzrosty przychodów i rentowności, stara się zwiększyć wydajność również poprzez pozbywanie się marek niestrategicznych i o niskiej skuteczności. Sektor również kupuje marki i firmy, które mogą pomóc w osiągnięciu długoterminowych celów i zwiększeniu zysków.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    Philadelphia RSS ALERT    /    serki Philadelphia RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Obiektywny 2016-02-17 16:28:51
    Tak naprawdę Mondelez skończył się wraz z połączeniem z DE, a obecnie trwa tylko powolna agonia.
  • lowerok 2016-02-17 23:21:43
    Chyba mają jakies problemy finansowe, skoro wyprzedają marki. Jak tez czytałem na gowork.pl/opinie_czytaj,852171 to pracownicy pisali, ze jest coraz gorzej.
  • J 2016-03-31 15:03:55
    Dziś sprzedali kolejne 15 fabryk wraz z markami jakieś ciastka, gumy i terrys. Większość jest w europie zachodniej ale takie terrys chokolate akurat w tarnowie podgórnym.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.