Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mondelez chce zwiększyć przychody z e-commerce dzięki Alibabie

  • Autor: confectionerynews.com
  • Data: 19-04-2016, 10:52
Mondelez chce zwiększyć przychody z e-commerce dzięki Alibabie
fot. Mondelez International

Mondelez International podpisał umowę o strategicznym partnerstwie z chińskim gigantem internetowym Alibaba. Producent słodyczy chce w ten sposób przybliżyć się do realizacji planu 1 mld USD przychodów z e-commerce w 2020 roku.

Partnerstwo Mondelez International z Alibabą, jedną z największych firm e-commerce na świecie, umożliwi koncernowi sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem flagowego sklepu internetowego Alibaba - Tmall.com, który dysponuje bazą 407 mln aktywnych klientów w Chinach.

- Sprzedajemy nasze produkty na Tmall.com od 2011 roku i jest to dla nas bardzo udany okres. W 2015 roku wielkość naszej sprzedaży na Tmall wzrosła czterokrotnie. Wykorzystując wiedzę specjalistów Alibaby będziemy w stanie bardziej efektywnie wpływać na poszczególne grupy konsumentów podczas wprowadzania na rynek nowych produktów - mówi Valerie Moens, rzecznik Mondelez International.

Oprócz Oreo Collorfielled, sklep internetowy Tmall sprzedaje również produkty takich marek należących do Mondelez, jak: TUC, Belvita, Trident, Oreo, Cadbury, Chips Ahoy!, LU, Toblerone i Cote d'Or.

We wrześniu 2015 r. Mondelez International ogłosił, że chce wygenerować ponad 1 mld dolarów przychodów z e-commerce do 2020 roku. W 2015 roku region Azji i Pacyfiku przyniósł Mondelezowi 4,3 mld USD skorygowanych przychodów netto, co stanowi 16 proc. globalnych przychodów firmy.

Koncern odmówił ujawnienia wartości przychodów z e-commerce w Chinach, jednak rzecznik firmy przyznaje, że wygenerowane w 2015 r. w Państwie Środka 1,1 mld dolarów przychodów netto stanowi jednocyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem 2014. 

Moens przytacza także dane firmy badawczej Nielsen, które pokazują, że Mondelez jest liderem rynku herbatników w Chinach, numerem dwa w kategorii gumy i numerem trzy w kategorii cukierków. Producent szacuje, że już co dziesiąta przekąska sprzedawana online trafia na rynek chiński.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH