Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelez i Cadbury odpuszczają batalię prawną o ochronę fioletu na opakowaniach

Brytyjska firma Cadbury nie będzie już walczyć o fioletowy kolor. Po latach batalii sądowych rezygnuje z zastrzeżenia koloru jako znaku towarowego - informuje confectionerynews.com.

Mondelez i Cadbury odpuszczają batalię  prawną o ochronę fioletu na opakowaniach
fot. Shutterstock

Mondelēz International, do której należy Cadbury, twierdzi, że nie będzie już dalej apelować, aby chronić swój charakterystyczny odcień fioletu czy też purpury na opakowaniach Cadbury.

Firma przegrała ostatnia batalię. Sąd apelacyjny orzekł, że kolor jest pojęciem zbyt rozległym, by można go było zarejestrować. Według sądu taki znak towarowy byłby za mało precyzyjny, przejrzysty i obiektywny.

Odcień purpury o nazwie Pantone 2865c stał się przedmiotem sporu między Cadbury a koncernem Nestle wiele lat temu.

Długo trwająca batalia prawna Cadbury w celu jest ochrony charakterystycznego koloru purpury zakończyła się wraz z momentem, gdy spółka-matka Mondelēz International poddała się w tej batalii.

Marka Cadbury w 2012 roku wprowadziła swój odcień purpury na opakowaniach i zakazała innym czekoladom używania tego samego odcienia fioletu. Mondelēz próbował rozszerzyć znak towarowy, tak aby ochronić też kolor, nawet jeśli byłby widoczny tylko na niewielkiej części opakowania.

- Jest to interesujący, ale nie całkiem nieoczekiwany wniosek w kwestii tej batalii o znak towarowy Cadbury, biorąc pod uwagę niekorzystną decyzję, którą otrzymał z Sądu Apelacyjnego w grudniu zeszłego roku. Zarejestrowanie znaku towarowego Cadbury z 1995 r. okazało się możliwe do unieważnienia, gdy jej kolejny wniosek z 2004 r. - dotyczący tego samego znaku towarowego - został skutecznie zaskarżony przez Nestlé, na podstawie tego, że znak graficzny nie został zastrzeżony z całkowitą pewności i precyzją. Wygląda na to, że Cadbury podjął decyzję o zrzeczeniu się tej rejestracji z 1995 r. i uniknięciu dalszego sporu - komentuje Joshua Little, partner w kancelarii prawnej Fieldfisher.

Konkurencyjne Nestlé zakwestionował znak towarowy w 2013 r. i wygrał apelację, twierdząc, że ten znak towarowy może zagrozić opakowaniom jego orzechowej i karmelowej czekolady o nazwie Purple One i Quality Street.

W grudniu Sąd Apelacyjny w Londynie odrzucił  apelację Cadbury i zdecydował nie dopuszczać do dalszych odwołań, co oznacza, że konkurencyjne marki mogą prawdopodobnie używać fioletowego odcienia.

- Ciekawe będzie zobaczyć w jakim kierunku będzie teraz zmierzać Cadbury. Może nadal być w stanie ochraniać niezarejestrowane prawa do koloru fioletowego, który od dawna kojarzy się z tą marką, ale wtedy będzie się to wiązało się z dużym obciążeniem dowodowym – mówi Little.

Rzecznik prasowy Mondelēz International powiedział zaś, że firma nie odwołała się od decyzji, ale nadal będzie chronić to, co uważa za wyróżniający znak firmowy.

Mondelēz odniósł zwycięstwo prawne nad Nestlé dwa lata temu, powstrzymując rywala przed uzyskaniem znaku towarowego dla kształtu KIT KAT Four Fingers.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cadbury RSS ALERT    /    Neste RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    Joshua Little RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.82.52.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.