Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelez na FRSiH: Innowacyjność nie ma specjalnie zastosowania do żywności

– Innowacyjność jako taka nie ma specjalnie zastosowania do żywności, a tzw. produktów tradycyjnych nie da się porównać do produktów masowych – mówił Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International RDQ Sp. z o.o. podczas debaty Produkt i firma spożywcza "nowej ery", która odbyła się w ramach FRSiH.

Mondelez na FRSiH: Innowacyjność nie ma specjalnie zastosowania do żywności
Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International RDQ Sp. z o.o.

– Jedzenie zaspokaja wiele potrzeb: zaspokaja głód, sprawia przyjemność, ma także funkcję społeczną. Jemy podczas chrzcin, komunii, ślubu, styp... Spotykamy się i jemy. Wiele firm, także Mondelez, w komunikacji marketingowej nawiązuje do wspólnego jedzenia oraz dzielenia się produktem – mówił Krzysztof Skierkowski.

Prelegent odniósł się także do sukcesu marek Mondelez International. Zwrócił uwagę zwłaszcza na rolę marek „local heritage”, czyli produktów, która firma nabyła w czasie swojej ekspansji geograficznej i których się nie pozbyła, ponieważ były znaczące dla danego kraju.

– W Polsce takim flagowym produktem jest wafelek Prince Polo. Kiedy kupowaliśmy w 1973 roku Olzę produkcja wynosiła 3 tys. ton batoników rocznie. W tej chwili jest to powyżej 15 tys. ton. Dzieje się to w tym samym zakładzie. Postęp został osiągnięty dzięki nowoczesnej technologii. Sama receptura batonika się jednak nie zmieniła – tłumaczył.

Podkreślił, że polski konsument jest przyzwyczajony, że Prince Polo ma mieć określony smak. Nie jest zbyt chętny na nowe smaki.

– Próbowaliśmy robić nowe smaki i nie wyszło. Sprzedaż Prince Polo Classic to 80% całej sprzedaży – przyznał.

Innym klasykiem i podobnym przykładem ukazującym siłę znanych produktów jest produkowane w Szwajcarii Tablerone.

– To jeden zakład, który produkuje na cały świat. I tu też technologie i maszyny zostały zmienione, ale nie zmieniono składu, receptury i surowców. Do tego stopnia, że wciąż jeszcze używamy tam miodu z agawy w Meksyku oraz to samo mleko w proszku. Jakbyśmy ulegli pokusom tańszej produkcji, to być może część klientów, by odeszła –  zasugerował prelegent.

Krzysztof Skierkowski był prelegentem debaty Produkt i firma spożywcza "nowej ery", która odbyła się 5 listopada 2018 roku w ramach XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Skierkowski RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ab 2018-11-08 18:58:35
    Czyli Pan nie jest w stanie odróżnić innowacji procesowej od produktowej. Właśnie dzięki innowacji notują dynamikę produkcji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.