Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mondelez na FRSiH: Małe, lokalne marki są ważne dla dużych koncernów

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 07:50
Mondelez na FRSiH: Małe, lokalne marki są ważne dla dużych koncernów
Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International, podczas X FRSiH; fot. PTWP

– Można, będąc dużym koncernem, dbać o małe lokalne marki i na tych markach budować wielkość firmy. W każdym kraju, w którym działamy, mamy takie przykłady – mówił Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International, podczas X FRSiH.

Krzysztof Skierkowski podkreślił, że koncern Mondelez zaczynał od małych marek. – Mamy marki, które przetrwały ponad 100 lat.Udało się to dzięki  zachowaniu jakości i bezpieczeństwu – stwierdził.

Jako przykład marki, która skorzystała pod skrzydłami koncernu, członek zarządu Mondelez podał Price Polo.

– Price Polo zostało zakupione przez Mondelez w 1993 r. Wszyscy prognozowali, że zakład w Cieszynie zostanie zamknięty i nic się z tą marką dalej nie będzie działo. W 1993 r. produkcja wynosiła 3 tysiące ton. Dziś wynosi 16 tysięcy ton. Zakład znajduje się w samym centrum Cieszyna i nie możemy go rozbudować, ale w tych samych murach produkcja została zwiększona 5-krotnie – zaznaczył.

Dodał, że firma zawdzięcza to automatycznym liniom produkcyjnych i ujednoliceniu pewnych systemów produkcyjnych.

– Można, będąc dużym koncernem, dbać o małe lokalne marki i na tych markach budować wielkość firmy. W każdym kraju, w którym działamy, mamy takie przykłady – mówił prelegent FRSiH.

Jego zdaniem, aby utrzymać jakość nie potrzeba restrykcyjnej legislacji. Potrzebna jest natomiast kultura produkcji i kultury pracy codziennej. Jest to niezwykle ważne także podczas zwiększenia skali.

Członek zarządu Mondelez wypowiedział się także w kwestii podwójnych  standardów. – Inne są oczekiwania wobec czekolady w Afryce, a inne w małym butiku w Brukseli, gdzie zakładów specjalizujących się w pralinkach jest dużo. Czego innego oczekuje klient w butiku, a czego innego klient, który zechce skosztować czekolady w Afryce i nie chce, by rozpuściła mu się ona w ręku. Nie można rozmawiać na temat podwójnych standardów, nie uwzględniając, czego oczekuje konsument w danym kraju. Produkt musi spełniać oczekiwania – zaakcentował.

Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International RD&Q Sp. z o.o, był jednym z prelegentów debaty "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności", która odbyła się 6 listopada 2017 r. w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH