Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelez o reformulacji: Wiążemy wielkie nadzieje z powiązaniem świata nauki i biznesu

– Przykładami takich działań może być eliminacja sztucznych barwników, aromatów i konserwantów z naszego asortymentu, szczególnie rygorystyczna dla produktów spożywanych przez dzieci – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez.

Mondelez o reformulacji: Wiążemy wielkie nadzieje z powiązaniem świata nauki i biznesu
Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez, fot. mat. prasowe

Trendy prozdrowotne oraz chęć zmniejszenia występowania nadwagi i chorób przewlekłych w społeczeństwie sprawiają, że coraz więcej marek decyduje się na zmiany w składzie swoich produktów. Do tego grona należy Mondelez, właściciel takich marek jak Oreo, Cadbury i Milka.

Portal Spożywczy: Jak Państwa firma ustosunkowuje się do reformulacji produktów?

Adam Gajewski: Dla Firmy Mondelēz International, kwestia stałej poprawy jakości odżywczej naszych produktów jest jednym z najbardziej istotnych, a często najważniejszym aspektem branym pod uwagę przy planowanych zmianach surowcowych czy recepturalnych naszych produktów. Strategia well-being jest jednym z najważniejszych filarów naszego wzrostu w nadchodzących latach. 

Jak przebiega proces reformulacji produktów w Państwa firmie? 

Myślę, że najważniejsze jest to, aby program poprawy wartości odżywczej naszych produktów był procesem ciągłym, spełniającym tym samym założenia swoistej umowy z naszymi konsumentami, że w sposób stały i systematyczny analizujemy możliwości polepszenia profilu odżywczego naszych produktów, i zawsze jeśli to tylko możliwe, takiej polepszającej korekty dokonujemy. Oczywiście na to holistyczne przedsięwzięcie składa się wiele projektów polegających albo na redukcji lub wręcz eliminacji negatywnie postrzeganych składników receptur lub na wzbogaceniu ich o składniki o udokumentowanym naukowo pozytywnym wpływie na zdrowie i samopoczucie naszych konsumentów. Przykładami takich działań może być eliminacja sztucznych barwników, aromatów i konserwantów z naszego asortymentu, szczególnie rygorystyczna dla produktów spożywanych przez dzieci, takich jak Lubisie, czy pozycjonowanych w segmencie well-being, jak belVita. Innym tego przykładem, jest redukcja soli w naszych krakersach pod marka TUC i Ritz.

Często też wprowadzamy składniki prozdrowotne do receptur takie jak np. kultury bakterii jogurtowych, owoce, tłuszcze i oleje o niższej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych. Wzbogacamy nasze produkty o niezbędne minerały czy witaminy, aby spełniały one pożądaną rolę w zbilansowanej diecie naszych konsumentów.

Poszerzamy również naszą ofertę produktową o opakowania pozwalające naszym odbiorcom kontrolować ilość spożywanych kalorii. Są to produkty o tak dobranej gramaturze, aby nie została przekroczona granica 200 kcal, rekomendowana dla typowej przekąski. W Polsce wprowadziliśmy niedawno batony i wafelki Milka o dobranej porcji przeznaczonej do jednorazowej konsumpcji.

więcej informacji:

Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    Adam Gajewski RSS ALERT    /    reformulacja RSS ALERT    /    reformulacja produktów RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.