REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mondelez walczy o otyłością. Poprawia skład produktów i zmniejsza porcje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2015, 13:44
Mondelez walczy o otyłością. Poprawia skład produktów i zmniejsza porcje
Mondelez zwiększa liczbę produktów, które oferowane są w indywidualnie pakowanych porcjach; fot. shutterstock.com

- Strategia Mondelez International w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu skupia się na 4 obszarach: odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, bezpieczeństwa pracowników i produktów oraz współpracy ze społecznościami lokalnymi, a także promowania lepszych wyborów żywieniowych i sięgania po przekąski w racjonalny sposób, a także zdrowego stylu życia. Ten obszar jest dla nas szczególnie istotny – staramy się wprowadzać nie tylko zmiany w składzie oferowanych przez nas przekąsek, ale także edukować konsumentów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Małgorzata Babik, Manager Corporate Affairs, Poland and Baltics, Mondelez Polska, sp. z.o.o.

REKLAMA

Mondelez stawia m.in. na poprawę składu i mniejsze porcje. - W tej dziedzinie firma od 2012 r. zwiększyła ogólny udział zbóż pełnoziarnistych w przekąskach z portfolio firmy o 23 proc. Planowo, co ogłosiliśmy w naszym raporcie społecznej odpowiedzialności biznesu, realizowany jest również cel redukcji zawartości sodu o 10 procent do 2020 r. Zgodnie ze strategią firmy, prowadzone są także działania mające na celu redukcję udziału tłuszczy nasyconych o 10 procent do 2020 r. Pod koniec 2014 r. obecność tego składnika była niższa o 1 procent w skali całej oferty – dodaje Małgorzata Babik. Jako przykład podaje ciastka marki BelVita.

Od 2012 roku Mondelez konsekwentnie zwiększa liczbę produktów, które oferowane są w indywidualnie pakowanych porcjach. Od 2012 r. oferta tych wyrobów zwiększyła się o 16 proc., a celem jest osiągnięcie 25 proc. w 2020 roku.

Kolejnym aspektem walki z otyłością jest brak reklam skierowanych do dzieci. - Mondelez w Polsce jest sygnatariuszem „Kodeksu reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12”, opartego na europejskiej samoregulacji EU Pledge. Naczelną zasadą przyjętej przez reklamodawców samoregulacji jest niepromowanie produktów żywnościowych, które nie spełniają Kryteriów Żywieniowych zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia  przy audycjach skierowanych do dzieci poniżej 12 roku życia. Polska samoregulacja branży spożywczej jest pierwszą tego typu w Europie – tłumaczy Małgorzata Babik.

W obszarze promowania zdrowego stylu życia, Mondelez Polska uczestniczy w kampanii  edukacyjnej “Trzymaj formę”. Program jest realizowany jako wspólna inicjatywa Polskiej Federacji Producentów Żywności, której celem jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH