Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Mondelez ze spadkiem przychodów rzędu kilkanaście procent w 2016 r.

Mondelez International zanotował w 2016 roku spadek przychodów netto o 12,5 proc. do 25,92 mld USD, zaś przychody organiczne wzrosły o 1,3 proc. W 2017 roku Mondelez spodziewa się organicznego wzrostu przychodów co najmniej o 1 proc.

Mondelez ze spadkiem przychodów rzędu kilkanaście procent w 2016 r.
fot. Shutterstock

Marża operacyjna wyniosła w 2016 roku 9,9 proc. i była niższa o 20,1 pkt. proc. niż rok wcześniej, a skorygowana marża operacyjna wzrosła o 230 pkt. bazowych do 15,3 proc.

Zysk netto koncernu spadł o 77 proc. do 1,7 miliarda USD.

W Europie raportowane przychody netto koncernu Mondelez spadły o 0,2 proc. do 6,96 miliarda USD.

Koncern tłumaczy, że przychody netto zmniejszyły się o 12,5 procent, głównie z powodu transakcji w segmencie kawy, dekonsolidacji działalności firmy w Wenezueli i zawirowań walutowych. Organicznie przychody wzrosły o 1,3 procent, w czym uwzględniony jest negatywny wpływ działalności zarządzania przychodami oraz m.in. demonetyzacji w Indiach.

W lutym 2016 roku koncern prognozował, że jego organiczne przychody w całym 2016 roku wzrosną co najmniej o 2 proc.

- Kontynuujemy znaczne postępy w kierunku osiągniecia naszych krótkoterminowych celów wysokości marży, inwestując na rzecz długotrwałego wzrostu – komentuje wyniki Irene Rosenfeld, prezes koncernu.

- Mimo znacznych zakłóceń gospodarczych, niepewności politycznych oraz wolniejszego globalnego wzrostu w naszej kategorii, nadal jesteśmy przekonani i zobowiązani do wykonania naszej strategii wzrostu zarówno przychodów jak i zysków - dodaje.

- Przez cały rok nadal koncentrowaliśmy się na naszym portfolio, zwiększeniu inwestycji w silne marki oraz i modernizacji naszego łańcucha dostaw. Te działania wraz z naszą doskonałą dyscypliną kosztową, pozycjonują nas na dobrej drodze do osiągnięcia silnej dźwigni operacyjnej, który zapewni trwałą wartość dla naszych akcjonariuszy – mówi również.

Mondelez International, producent m.in. ciasteczek Oreo i czekolady Milka, poinformował też, że szacuje, iż jego organiczne przychody netto wzrosną co najmniej o 1 procent w 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    wyniki Mondelez RSS ALERT    /    Irene Rosenfeld RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.202.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.