Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Możliwości rozwoju producentów słodyczy nie są zbyt optymistyczne

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-08-2015, 11:00
Możliwości rozwoju producentów słodyczy nie są zbyt optymistyczne
fot. Wawel

Możliwości rozwoju krajowych producentów słodyczy w kolejnych latach nie są przesadnie optymistyczne - oceniają analitycy Domu Maklerskiego Banku BPS. Jednak przychody spółki Wawel będą rosły szybciej niż rynek słodyczy w Polsce.

- Biorąc pod uwagę średnioroczne perspektywy wzrostu polskiego rynku słodyczy w latach 2015-2018 w wysokości 1,7 proc. możliwości rozwoju rodzimych producentów słodyczy nie są przesadnie optymistyczne – oceniają analitycy w raporcie na temat spółki Wawel.

- Czynnikami wzrostu, które pozwolą na wyższą dynamikę sprzedaży są: współpraca z sieciami w kanale nowoczesnym oraz eksport - dodają.

Według analityków DM Banku BPS stosunkowo niewielki udział eksportu w sprzedaży krakowskiej spółki (6,7 proc. w 2014) ma duży potencjał wzrostu. W pierwszej połowie 2015 roku spółka Wawel zwiększyła udział sprzedaży eksportowej do 7,5 proc.

- Duża dynamika pociąga za sobą konieczność zdobycia zaufania u nieznających marki Wawel konsumentów. Dotarcie do nowych rynków i budowa na nich pozycji, związana jest z koniecznością obniżenia na początku współpracy marży handlowej – podkreślają analitycy.

Zakładają oni w 2015 wzrost zysku netto Wawela o 11,7 mln zł wobec 2014 roku, z czego większość (8,1 mln zł) została wypracowana w pierwszym półroczu 2015 roku.

Dodają, że drugi kwartał 2015 roku pierwszy raz w historii spółki niższą o 4 pkt. proc. marżę handlową w eksporcie niż w kraju.

Wskazują też na stabilną współpracę z Jeronimo Martins. W 2014 obroty z tym największym kontrahentem wyniosły 154,3 mln zł, a ich udział stanowił 26 proc. ogółu przychodów spółki. Od początku tego roku do początków sierpnia spółka wypracowała z JM 89,9 mln zł obrotów.

- W związku z podanymi danymi szacujemy wzrost w sprzedaży do tego kontrahenta do 184 mln PLN (27,9 proc. udziału w sprzedaży spółki) w bieżącym roku – przewidują analitycy.

I wskazują, że niebezpiecznie rosnące ryzyko koncentracji sprzedaży do jednego odbiorcy częściowo równoważone jest generowaniem obrotów na bazie markowych produktów.

Zarząd spółki przewidując rosnące zapotrzebowanie ze strony JM oraz rozwój eksportu, podjął decyzję o rozbudowie zakładu w Dobczycach i zwiększeniu mocy produkcyjnych z 50 tys. ton rocznie do 65 tys. ton pod koniec 2016 roku. Analitycy DM Banku BPS w swoich szacunkach uwzględnili wydatki związane z tą inwestycją na poziomie 60 milionów złotych w latach 2015-2016.

Analitycy szacują też, że przewaga konkurencyjna od strony technologii wytwarzania wraz z silną marką (wspierana rosnącymi wydatkami na marketing i reklamę) sprawi, że dynamika przychodów Wawela osiągnie wyższe tempo niż rynek słodyczy w Polsce.

W 2015 roku oczekują wypracowania przez Wawel 648,9 mln zł przychodów (wzrost o 9,2 proc. r/r). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH