Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na rynku lodów dominować będą nowe odsłony znanych deserów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-06-2017, 15:24
Na rynku lodów dominować będą nowe odsłony znanych deserów
fot. pixabay.com

Chociaż na rodzimym rynku lodów nie zanosi się na rewolucję, producenci lodów w tym sezonie zachęceni sukcesami z ubiegłego roku, skupią się na produkcji nowych smaków wprowadzonych wcześniej deserów.  Producent lodów i mrożonek, firma Anita, też zdecydowała się na tego typu krok.

Euromonitor International szacuje, że w ciągu ostatniego roku wartość polskiego rynku lodów wzrosła aż o 100 mln złotych, z 1,67 mld zł do 1,74 mld. Także w tym roku analitycy prognozują wzrost o kolejne 2,3 proc. w stosunku do 2016 roku. Zdaniem przedstawicieli, rynku dobry 2016 rok był zasługą wielu nowości, które pojawiły się na rynku.

- W zeszłym roku na rynek trafiła spora porcja nowości, a sama oferta stała się bardziej zróżnicowana niż jeszcze 5 lat temu. W segmencie lodów impulsowych coraz większy udział zaczęły mieć sorbety. Hitem ubiegłego sezonu okazały się mrożone jogurty i lody na świeżej śmietanie. Sprzedaż pobudziło także pojawienie się w masowej sprzedaży lodów, uznawanych do niedawna za niszowe, głównie lodów bez laktozy i bez glutenu. Produkty te otworzyły rynek na konsumenta, który do tej pory omijał tego typu desery – mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy „Anita”.

Jak wpłynie to na rynek w 2017 roku? Zdaniem Grzegorza Mordalskiego, producenci zachęceni sukcesami z ubiegłego roku, skupią się na produkcji nowych smaków wprowadzonych niedawno deserów.

– Dobrze przyjęte w 2016 roku desery będą rozwijane także w tym roku. Możemy się więc spodziewać wielu modyfikacji w obrębie obecnych już na rynku produktów i smaków – mówi Mordalski.

Na taki krok w tym roku zdecydowała się także firma „Anita”. Wprowadzone zeszłym roku waniliowe lody bez laktozy i bez glutenu, w tym sezonie doczekały się już smaku czekoladowego. „Lifting” przeszły także lody typu squeez up Dr Sook z oferty firmy. „Anita” ulepszyła recepturę deseru, zwiększając procentowy udział naturalnych soków w sorbecie.  Także rodzina lodów „Smoothie Ice” doczekała się nowego smaku – jagodowo-bananowego.

- Rozwijamy produkty, które przyjęły się na rynku i które wciąż mają ogromny, nie do końca wykorzystany potencjał. Oprócz naszej klasycznej oferty, w tym roku ten potencjał dostrzegamy przede wszystkim w lodach bez laktozy i bez glutenu, w deserach squeez up, mrożonych jogurtach oraz lodach typu smoothie – mówi Robert Serediuk, dyrektor handlowy firmy „Anita”.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH