Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Na rynku zdrowych przekąsek dominują marki własne sieci i dużych koncernów

Na rynku zdrowych przekąsek produkty nisko lub nieprzetworzone zdominowane są przez marki własne sieci handlowych, zaś produkty wysokoprzetworzone zdominowane są przez marki dużych koncernów – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG.

Na rynku zdrowych przekąsek dominują marki własne sieci i dużych koncernów
Rynek zdrowych przekąsek w Polsce wygenerował w 2015 r. 1,2 mld zł obrotu fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 05-05-2016, 11:39

- W każdej z kategorii produktów private label stanowi 30 proc. lub więcej sprzedaży. Dodatkowo, istotną część rynku stanowią artykuły sprzedawane na wagę w hipermarketach i dyskontach – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer.

- Z kolei w produktach wysokoprzetworzonych wiodącą rolę odgrywają marki międzynarodowych koncernów spożywczych, takich jak Nestle czy Kraft – dodaje dyrektor w KPMG.

Przykładowo Atlanta Poland podaje, że obecnie 60 proc. jej przychodów w sektorze detalicznym stanowi produkcja private label, co jest związane z trendem, które wyznaczają główni gracze na rynku detalicznym. Największe sieci często kładą bowiem nacisk, aby produkt znajdujący się na ich półce był kojarzony z daną siecią.

Na podstawie danych Panelu Handlu Detalicznego Nielsena rynek zdrowych przekąsek w Polsce wygenerował w 2015 r. 1,2 mld zł obrotu, czyli wzrósł o 12,4 proc. w ujęciu rocznym. 

Co istotne każdy z segmentów wchodzących w skład kategorii zdrowych przekąsek notuje wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym. Statystyczny Polak wydaje zaś na tego typu produkty nieco ponad 31 zł rocznie, czyli o 3,5 zł więcej niż w 2014 r.

Firma badawcza Nielsen badając rynek zdrowych przekąsek uwzględnia takie kategorie jak: chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, orzechy i ziarna niesolone, suszone owoce i batony musli.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zdrowe przekąski RSS ALERT    /    rynek zdrowych przekąsek RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    musli RSS ALERT    /    zdrowe odżywianie RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Piotr Grauer RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Klick 2016-05-06 13:45:18
    Rzeczywiście Atlanta ma tu wiele do dodania...
  • EE 2016-05-06 15:01:43
    batony musli nie są zdrową przekąską, w składzie głównie cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy, poza tym olej palmowy

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.