Na rynku zdrowych przekąsek sklepy wielkoformatowe górą

Większość zdrowych przekąsek Polacy kupują w sklepach wielkopowierzchniowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala, Regional Business Analyst z firmy analitycznej Nielsen.
- Trzy na cztery produkty z omawianej kategorii kupowane są w sklepach wielkoformatowych (hipermarkety, supermarkety oraz dyskonty) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala.
- Spośród tych sklepów, jak wynika z danych Panelu Handlu Detalicznego Nielsena, kategoria rozwija się najszybciej w dyskontach. Warto zauważyć, że mimo mniejszej dynamiki wzrostu, sklepy małoformatowe wciąż odpowiedzialne są za niemal co czwartą złotówkę wydaną na zdrowe przekąski – dodaje.
Kategoria zdrowych przekąsek w Polsce rozwija się dynamicznie, jednak na razie pozostaje jeszcze relatywnie niewielka w porównaniu do bardziej kalorycznych przekąsek.
Największymi segmentami w kategorii zdrowych przekąsek są niesolone orzechy, suszone owoce, a także batoniki musli.
Jeszcze półtora roku temu firma Euromonitor International szacowała, że w Polsce rynek naturalnie zdrowych przekąsek, czyli zamienników tradycyjnych słodyczy, z musli, owocami czy orzechami, jest wart prawie 600 mln zł i ma rosnąć o ok. 4 proc. rocznie.
Obecnie rynek może być wart dwa razy więcej w zależności od tego, co jest wliczane do tego segmentu.
Firma badawcza Nielsen badając rynek zdrowych przekąsek uwzględnia takie kategorie jak: chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, orzechy i ziarna niesolone, suszone owoce i batony musli.
Z badań firmy MEC na zlecenie Crispy Natural wynika, że przekąski są obecne w 99,9 proc. polskich domów. Najczęściej spożywamy paluszki (88 proc.), bakalie (82 proc.), orzeszki słone i ciastka owsiane (81 proc.).


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!