Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Największe segmenty i kanały sprzedaży w kategorii zdrowych przekąsek

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2016, 10:27
Największe segmenty i kanały sprzedaży w kategorii zdrowych przekąsek
Batoniki musli są jednym z większych segmentów w kategorii zdrowych przekąsek fot. Shutterstock

Największymi segmentami w kategorii zdrowych przekąsek są niesolone orzechy, suszone owoce, a także batoniki musli – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala, Regional Business Analyst z firmy analitycznej Nielsen.

- Spośród segmentów wchodzących w skład omawianej kategorii wartościowo największym są niesolone orzechy. Jest to co trzecia zdrowa przekąska kupowana w sklepie. Ponadto jest to najdynamiczniej rozwijający się segment, którego sprzedaż wartościowa notuje dwucyfrowy wzrost w ujęciu rocznym. Konsumenci najczęściej sięgają po orzeszki ziemne i włoskie, migdały oraz różnego rodzaju mieszanki suszonych owoców i orzechów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala.

- Najważniejszym kanałem dystrybucji dla tego segmentu, podobnie jak dla całej kategorii, są dyskonty, w których sprzedaż orzechów wzrosła w 2015 roku niemal dwukrotnie – dodaje.

- Wartościowo na drugim miejscu plasuje się segment suszonych owoców, który odpowiada za co czwartą złotówkę wydaną na zdrowe przekąski. Kupujący w ostatnim roku najwięcej wydali na: rodzynki, żurawinę oraz śliwki. Natomiast w segmencie niesolonych ziaren największą sprzedaż wartościową generują pestki słonecznika i dyni. Dla obu tych segmentów, podobnie jak dla całej kategorii, najważniejszym kanałem sprzedaży są dyskonty – mówi również analityk firmy Nielsen.

Anna Rochala podkreśla też, że intensywnie rozwija się segment batoników musli, który, podobnie jak orzechy, notuje dwucyfrowy wzrost wartościowy w ujęciu rocznym. Jednak jest to też jedyny segment w kategorii zdrowych przekąsek, dla którego rośnie znaczenie sprzedaży w małych sklepach. - W kanale tym kupowany jest co czwarty produkt – mówi.

I dodaje, że porównując sprzedaż batoników musli do ich bardziej kalorycznych odpowiedników – wafli oraz batonów czekoladowych, można zauważyć, że zdrowsze zamienniki są wciąż segmentem ponad dwudziestokrotnie mniejszym wartościowo od popularnych przekąsek. - Jednak w ujęciu rocznym to właśnie batoniki musli notują intensywny wzrost sprzedaży, natomiast popularne impulsowe batoniki pozostają stabilne – zaznacza Anna Rochala.

Firma badawcza Nielsen badając rynek zdrowych przekąsek uwzględnia takie kategorie jak: chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, orzechy i ziarna niesolone, suszone owoce i batony musli.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH