Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Nestlé: w 2019 na rynku słodyczy będą królowały przekąski specjalistyczne i bite-sizes. Polacy nie lubią multipacków

W 2019 roku na rynku słodyczy w Polsce będą rozwijały się podobne tendencje co w Europie – konsumenci chętnie będą sięgali po produkty tzw. bite-sizes, czyli drobne przekąski w większych opakowaniach, będzie rosła sprzedaż batonów i przekąsek specjalistycznych, ale nie przyjmą się raczej słodycze w multipackach - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Marcin Popławski, Dyrektor Działu Słodyczy Nestlé. Nadal będzie rozwijać się premiumizacja.

Nestlé: w 2019 na rynku słodyczy będą królowały przekąski specjalistyczne i bite-sizes. Polacy nie lubią multipacków
Marcin Popławski, Dyrektor Działu Słodyczy Nestlé fot. spółka

- Uważam, że w bieżącym roku wszystkie kategorie będą wzrastać. Na pewno dotyczyć to będzie, mimo aktualnie stosunkowo małej skali, tzw. bite-sizes, czyli drobnych przekąsek w większych opakowaniach, do podzielenia się z innymi. Jest to trend zauważalny w całej Europie. Tu też jesteśmy przygotowani – mamy produkty takie jak KIT KAT Bites czy KIT KAT Pop Choc – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Popławski.

- Na pewno będzie też rosła sprzedaż – również z niskiej bazy – batonów i przekąsek specjalistycznych. Widać, że nasi klienci przeznaczają na nie coraz więcej miejsca na półce. Jeśli chodzi o samo Nestlé, to biorąc pod uwagę liczbę inicjatyw, wprowadzeń i wzrost wydatków na komunikację w 2019 roku, głównym naszym priorytetem jest dalsze zwiększanie udziałów w rynku. Oczekuję, że będziemy rosnąć znacznie szybciej niż kategoria - dodaje.

I zwraca uwagę, że ogólnie kategoria słodyczy rośnie szybciej pod względem wartości niż ilości, co wskazuje na rozwój trendu premiumizacji. - Konsumenci są bardziej świadomi, chcą się zdrowiej odżywiać, ale z badań wynika, że nikt nie chce rezygnować z przyjemności. I być może konsumenci rzadziej będą sobie na nią pozwalać, ale jakościowo będzie ona lepsza. To sprzyja premiumizacji całej kategorii. Dlatego sprzedaż "lżejszych" i wyższej jakości batonów na pewno będzie rosła – mówi Marcin Popławski. 

Czytaj też: "Dyrektor Działu Słodyczy Nestlé: rynek wzrośnie w 2019 r. Niehandlowe niedziele już nie takie groźne"

Czy jakieś inne trendy są dostrzegalne na rynku słodyczy? Może widać już jakieś nowe trendy, które wkrótce mogą pojawić się w Polsce? - Jak wspominałem, zauważamy trend przekąsek specjalistycznych, spozycjonowanych w obszarze żywienia i zdrowia, trend na słodycze wyższej jakości, czyli premiumizację, a także bite-size – mówi Marcin Popławski.

- Natomiast kierunek, który w Polsce przyjmuje się wolniej, to słodycze w multipackach. Gdy pracowałem w Niemczech i Austrii, zauważyłem, że tam batony kupowane są zazwyczaj w opakowaniach po kilka sztuk i z półki w sklepie, bo są to zakupy mniej impulsowe niż w Polsce. W naszym kraju kilka marek próbowało wprowadzić takie formaty, my także, ale ich udział w rynku nadal jest niewielki. U nas batony i wafle są jednak nadal produktami kupowanymi spontanicznie - dodaje.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    wafle RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Marcin Popławski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.183.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.