Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle: Marka Cailler na razie nie dla Polaków

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2015, 11:05
Nestle: Marka Cailler na razie nie dla Polaków
Fabryka Cailler w miejscowości Broc. (fot. Wikimedia Commons/Badener, na lic. CC BY-SA 3.0)

Jak udało się ustalić serwisowi portalspozywczy.pl, konsumenci z Polski w najbliższym czasie nadal nie będą mogli zakupić luksusowej czekolady Cailler wytwarzanej przez Nestle. Szwajcarski koncern podjął decyzję o tym, aby mocno powalczyć tym brandem w kategorii słodyczy premium w Europie i w USA, ale na razie nie planuje robić tego w Polsce.

- Kultowa marka szwajcarskiej czekolady premium Cailler, do tej pory obecna wyłącznie na rynku szwajcarskim, od października 2015 roku będzie obecna także na nowych rynkach, początkowo USA, Wielkiej Brytanii i Niemiec. Na razie nie ma planów wprowadzenia marki na polski rynek - tłumaczy, zapytana przez serwis portalspozywczy.pl, Agnieszka Biernacka, marketing manager w Dziale Słodyczy Nestle.

Przypomnijmy, w ubiegły czwartek dziennik "USA Today" podał, że od bieżącego miesiąca Nestle sprzedaje czekoladę Cailler poza Szwajcarią za pośrednictwem internetowej platformy Amazon. Początkowo wysyłki realizowane są do trzech nowych krajów, ale wkrótce luksusowy produkt ma zagościć w kolejnych państwach. Gazecie udało się potwierdzić, że będą to m.in. Chiny. Oprócz tego Cailler trafi do sprzedaży na niektórych dużych lotniskach.

Jak zauważa "USA Today", segment słodyczy premium to obszar, w którym Nestle spisuje się słabiej od bezpośrednich konkurentów na rynku słodyczy. Gazeta przypomina, że dyrektor generalny Nestle, Paul Bulcke, podczas ubiegłorocznej konferencji dla inwestorów wspomniał, że segment czekolad premium "jest przyczyną jego zażyłej frustracji".

Również Jack Skelly, analityk rynku pracujący dla firmy Euromonitor International, w rozmowie z "Financial Times" przyznał, że Nestle cierpi z powodu braku silnego czekoladowego brandu premium w Europie Zachodniej i USA. To między innymi z tej przyczyny udział Nestle w rynkach czekoladowych w krajach Europy Zachodniej skurczył się od 2010 r. o 1 punkt procentowy. Obecnie 40 proc. przychodów firmy w segmencie wyrobów czekoladowych pochodzi ze sprzedaży wyrobów pod marką KitKat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bv 09-10-2015, 13:02:
dobre slodycze plus jeszcze powinni na stale wprowadzić czekolady orion czyli studenckie
  • ccc 06-10-2015, 10:25:
a niech sobie Nestle weźmie cały ten swój biznes z Polski, Polacy poradzą sobie bez Nestle

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH