Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle powalczy na rynku czekolad premium

  • Autor: USA Today
  • Data: 01-10-2015, 15:05
Nestle powalczy na rynku czekolad premium
Fabryka Cailler w miejscowości Broc. (fot. Wikimedia Commons/Badener, na lic. CC BY-SA 3.0)

Koncern Nestle zdecydował się rzucić wyzwanie producentom czekolad z segmentu premium, takim jak choćby Lindt & Sprüngli. Firma rozszerzyła właśnie dostepność swojego luksusowego brandu Cailler, dotychczas sprzedawanego wyłącznie w Szwajcarii, o Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię i Niemcy. Jeśli wierzyć doniesieniom "USA Today", kolejne kraje są już w kolejce.

Czekolada Cailler sprzedawana będzie przez Nestle poza Szwajcarią za pośrednictwem internetowej platformy Amazon. Od 1 października wysyłki produktów pod tą marką realizowane są do Niemiec, Wielkiej Brytanii i USA, a jeszcze w tym roku czekolady mają zacząć trafiać również do Chin. "USA Today" odnotowuje, że Cailler trafiło w bieżącym tygodniu do sprzedaży również w sklepach na czterech lotniskach: w Genewie, Zurychu, Dubaju i Singapurze. Ekspansji marki poza Szwajcarię towarzyszy szeroko zakrojona kampania marketingowa.

O komentarz odnośnie tego, czy produkty pod marką Cailler w najbliższej przyszłości trafią również do Polski, poprosiliśmy dzisiaj polski oddział firmy Nestle. Do momentu publikacji niniejszego artykułu odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Cailler to marka, której początki datowane są na rok 1819. To wtedy François-Louis Cailler wyprodukował pierwszą w historii Szwajcarii tabliczkę czekolady, w Corsier k. Vevey. Zięć Caillera, Daniel Peter, w 1875 r. wpadł na pomysł, jak połączyć zwykłą czekoladę ze skondensowanym mlekiem wytwarzanym w gospodarstwie jego sąsiada (którym był... Henri Nestle) w celu wytworzenia mlecznej czekolady. Firma Nestle odkupiła markę Cailler w 1929 r.

Jak zauważa "USA Today", segment czekolad premium to obszar, w którym Nestle spisuje się słabiej od bezpośrednich konkurentów na rynku słodyczy. Gazeta przypomina, że dyrektor generalny Nestle, Paul Bulcke, podczas ubiegłorocznej konferencji dla inwestorów wspomniał, że segment czekolad premium "jest przyczyną jego zażyłej frustracji".

Również Jack Skelly, analityk rynku pracujący dla firmy Euromonitor International, w rozmowie z "Financial Times" przyznał, że Nestle cierpi z powodu braku silnego czekoladowego brandu premium w Europie Zachodniej i USA. To między innymi z tej przyczyny udział Nestle w rynkach czekoladowych w krajach Europy Zachodniej skurczył się od 2010 r. o 1 punkt procentowy. Obecnie 40 proc. przychodów firmy w segmencie wyrobów czekoladowych pochodzi ze sprzedaży wyrobów pod marką KitKat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH