Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Niemiecka fabryka marcepanu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi

Niederegger, producent marcepanu z przeszło 200-letnimi tradycjami i jedna z ważnych niemieckich marek eksportowych, przez lata zwiększała powierzchnię produkcyjną. Ostatnią rozbudowę stanowiło wzniesienie hali o powierzchni 3 tys. mkw. i wprowadzenie do zakładu inteligentnych systemów sterowania oświetleniem.

Niemiecka fabryka marcepanu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi
fot. materiały prasowe

W ciągu dwóch stuleci przedsiębiorstwo Niederegger wyewoluowało z małej kawiarenki w potentata dostarczającego swoje produkty do kilkudziesięciu krajów. Z klasycznymi recepturami idzie dziś w parze najnowocześniejsza technologia.

Wystarczyło 50 lat, by założona przez Johanna Georga Niedereggera w 1806 roku firma stała się dostawcą carskiego dworu. Wkrótce potem (1864 r.) przedsiębiorstwo wprowadziło produkcję maszynową i otrzymało za swój marcepan nagrodę na Wystawie Światowej w Wiedniu (1873 r.). W 1908 r. w Niederegger zasmakował także Cesarz Niemiecki.

W 1930 roku wzniesiono zupełnie nową, bardziej zmechanizowaną fabrykę, by w 1958 dobudować do niej 3-piętrowy gmach. Już w 4 lata później konieczne było kolejne zwiększenie powierzchni produkcyjnej. Powstała hala, której możliwości rozwijano przez kolejne dekady. By nadążyć za popytem, przez lata zwiększano powierzchnię produkcyjną. Ostatnia rozbudowa, mająca miejsce już w XXI wieku, wprowadziła do zakładu inteligentne systemy sterowania oświetleniem. Rozbudowę stanowiło wzniesienie hali o powierzchni 3 tys. mkw. z nowoczesnymi, inteligentnymi rozwiązaniami oświetleniowymi, zgodnymi z wymaganiami HACCP.

– Dzięki systemowi byliśmy w stanie dostosowywać scenariusze świetlne do konkretnych zadań (…) Ta elastyczność ma znaczenie także w kontekście potencjalnego rozwoju w najbliższej przyszłości. Inteligentna instalacja pozwala na elastyczną reakcję na zmianę  warunków produkcji – mówi Stefan Lüth, szef utrzymania ruchu w Niederegger.

Ze względu na konieczność zapewnienia w zakładach produkcyjnych przemysłu spożywczego wyposażenia gwarantującego, że surowce i wyroby gotowe nie zostaną niczym zanieczyszczone, w fabryce Niederegger używano dotychczas opraw z pokrytymi plastikiem świetlówkami T8. Dodatkowe osłony zabezpieczały przed ewentualnymi odpryskami, utrudniały jednak czyszczenie lamp.

– Oprawy oświetleniowe dla przemysłu spożywczego muszą być wykonane z odpornych na uderzenia i pęknięcia komponentów, co wyklucza zastosowanie rozwiązań, w korpusach których występują szklane elementy. Ze względów higienicznych, powierzchnie muszą być gładkie i łatwe do czyszczenia, co z kolei wymusza skuteczne osłonięcie źródeł światła przed wodą rozpryskową. W związku z tym, w nowej hali Niederegger zastosowano oprawy LED z kloszami wykonanymi z poliwęglanu, o szczelności na poziomie IP66, bardzo szerokim rozsyle światła i wysokiej efektywności energetycznej – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska.

Niederegger to jedna z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich marek cukierniczych, słynąca ze stosowania do wyrobu swojego bestsellera wyłącznie 100-procentowej pasty migdałowej. W wysokim sezonie - przed świętami Bożego Narodzenia – dzienna produkcja sięga nawet 30 000 kg. Asortyment firmy obejmuje prócz marcepanu także nugat i trufle. Są one eksportowane do ponad 40 państw, na czele z Wielką Brytanią, krajami Skandynawii, Rosją, USA i Kanadą. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    marcepan RSS ALERT    /    Niederegger RSS ALERT    /    technologie dla branży spożywczej RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.193.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.