Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowa strategia ZPC Bałtyk. Firma chce rozwijać własny brand

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2015, 10:16
Nowa strategia ZPC Bałtyk. Firma chce rozwijać własny brand
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk (fot. ZPC Bałtyk)

Na przełomie 2014 i 2015 roku w Bomilli doszło do istotnej zmiany właścicielskiej. W ich wyniku zmieniła się także strategia należących do firmy ZPC Bałtyk. Konrad Mickiewicz, prezes zakładów, zapowiada realizację nowej strategii, w tym m.in. rozwój marki Bałtyk.

- Nowością w naszej strategii jest jednoznaczne postawienie na brand Bałtyk. To marka z ponad 90-letnimi tradycjami, lubiana przez wiele pokoleń i to nie tylko tutaj w Gdańsku, ale także w różnych zakątkach Polski. Zwiększymy wydatki na marketing i bardziej zaangażujemy się w inicjatywy lokalne podkreślające nasze związki z regionem. Chcemy wzmacniać i promować markę Bałtyk, aby była obecna w wielu miejscach – przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Konrad Mickiewicz.

Z postawienia na brand Bałtyk wynikała także inna nowość w strategii firmy - zmiana sposobu dystrybucji produktów w handlu tradycyjnym. Prezes ZPC Bałtyk wyjaśnia, że od niedawna odbywa się ona w oparciu o umowę z PWC Odra, jednak przedsiębiorstwo nie rezygnuje z handlu nowoczesnego.
- Właśnie dopracowujemy zupełnie nową strukturę terenową menedżerów regionalnych do współpracy z sieciami handlowymi – zaznacza Mickiewicz. Jak dodaje Bałtyk mocno inwestuje w swoje portfolio i szykuje kolejne nowości. Wiele z nich ma być naprawdę innowacyjne.

- Zdecydowaliśmy się również na jasny podział kompetencji pomiędzy zakładami. Zakłady w Gdańsku odpowiadają za całą produkcję czekoladową, a we Włocławku - jeden zakład za produkty drażerowane, a drugi za produkty karmelowe. Przenieśliśmy niektóre linie produkcyjne w nowe miejsca i zmodyfikowaliśmy specjalizację zakładów. To najważniejsze przykłady zmian, które zaszły nie tylko w strukturze właścicielskiej i w zarządzie, ale przede wszystkim w wizji rozwoju biznesu – mówi Mickiewicz.

Pomimo, iż ZPC Bałtyk chce w większym stopniu postawić na produkty brandowe, to jednak nadal istotną pozycję będą zajmować marki własne.

- Chcemy rozwijać markę Bałtyk i równolegle pracować w zakresie „private label”. Chodzi o zachowanie korzystnej równowagi. Należy odpowiednio uszanować i doceniać zalety obu tych kierunków, dlatego nie planujemy tego zmieniać. Moją intencją jest budowa silnej marki Bałtyku. Do tego stopnia, że będzie to jedyny brand naszej grupy. Bomilla będzie już znacznie mniej eksponowana i w większym stopniu będzie dedykowana markom własnym sieci handlowych. Docelowo każdy nasz brandowy produkt zawierać będzie miał logo Bałtyku – zdradza Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk.
Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk rodzima spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Jest największą firmą na Pomorzu, produkującą wyroby czekoladowe oraz półprodukty cukiernicze. W roku 2005 firma stała się częścią grupy kapitałowej firmy Bomilla Sp. z o.o. z Włocławka.

Polecamy także:
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk - obszerny wywiad (11 stron)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.