Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Obecne na rynku batony proteinowe nie mają wiele wspólnego ze zdrową żywnością

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-08-2016, 10:19
Obecne na rynku batony proteinowe nie mają wiele wspólnego ze zdrową żywnością
Artur Gajewski, sales & marketing manager w spółce Purella Food. fot. archiwum prywatne

- Nie chcemy pójść w kierunku batonów proteinowych, których jest dużo na rynku, a które nie mają wiele wspólnego ze zdrową żywnością. Są one otaczane pseudoczekoladą, posiadają głównie białko z serwatki i sztuczne aromaty, przez co smakują jak mleko w proszku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Artur Gajewski, sales & marketing manager w spółce Purella Food.

Założona w 2015 roku polska spółka Purella Food zajmuje się produkcją żywności z wykorzystaniem chlorelli, słodkowodnej algi pochodzącej z Korei. W portfolio firmy znajdują się obecnie: czysta chlorella w formie tabletek i proszku, "surowe" batony Chlorella Natural Energy Bar oraz Greendox, czyli chlorella z błonnkiem mikronizowanym.

- Jako pierwsza, w połowie października 2015, na rynek trafiła czysta chlorella w proszku i tabletkach. Następnie w marcu, do sprzedaży trafił GreenDox w trzech wariantach: mango, owoce leśne i czekolada. Jest to połączenie błonnika mikronizowanego oraz chlorelli w odpowiedniej proporcji. W marcu pojawiły się także surowe batony Chlorella Natural Energy Bar w trzech smakach: orzech i kamu kamu, żurawina z jagodami goji oraz pomarańcza i baobab - opisuje Gajewski.

Jak dodaje, mimo że tzw. ‘raw’ batonów jest na rynku sporo, żaden z nich nie zawiera tzw. superfoodów w dużej ilości.

- Tymczasem nasz baton ma aż 10 procent chlorelli na 30-gram produktu. To bardzo dużo. W efekcie chlorella mocno określa smak tego batona i cieszy się on dużą popularnością wśród klientów. W pierwszej kolejności przede wszystkim wyczuwamy smak np. pomarańczy, natomiast chlorella pojawia się jako tzw. aftertaste. Zdajemy sobie sprawę, że chlorella ma swój specyficzny, delikatnie glonowy posmak. Jedni go lubią, inni nie. Staramy się więc adresować nasze nowe produkty także do ludzi, którzy nie są entuzjastami tego smaku - dodaje.

W październiku Purella Food ma zamiar wprowadzić na rynek batony sportowe pod nazwą Chlorella Sport Bar. Trafią do sprzedaży w dwóch dedykowanych wersjach: baton różowy dla kobiet i czarno-zielony dla mężczyzn. 

- Obie powstaną na bazie daktyli, choć tym razem nie orzechów tylko migdałów, oraz oczywiście chlorelli. Męski będzie bardziej kwaskowy z dużą ilością witaminy C, żurawiny i guarany, natomiast damski, malinowy, będzie wzbogacony o L-karnitynę powodującą szybsze spalanie tłuszczu. Główne składniki także będą naturalne. Nasze batony będą bardziej energetyczno-funkcjonalne, choć z zawartością białka na poziomie 30 procent, czyli stosunkowo dużo jak na produkt ‘raw’. Chlorella Sport Bar ma przede wszystkim dostarczyć energię potrzebną przed i w czasie treningu. To nie ma być baton na budowanie mięśni, ale na dostarczenie cukrów prostych, które nie będą ciężkie, więc mogą być spożyte przed treningiem - dodaje Gajewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH