Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Od 2019 jeszcze mniej handlu w niedziele. Producenci FMCG szukają nowych pomysłów

Grudzień 2018 to ostatni miesiąc, w którym sklepy będą otwarte przez dwie niedziele. Od przyszłego roku liczba niedzieli handlowych zmniejszy się do tylko jednej w miesiącu. Jak wśród tych zmian odnajdują się producenci FMCG? Do tej pory efekty ograniczeń nie były dla nich w ogólnych statystykach dość dotkliwe. Jednak zachowanie zysków na obecnym poziomie wymagało od przedstawicieli tej branży elastyczności.

Od 2019 jeszcze mniej handlu w niedziele. Producenci FMCG szukają nowych pomysłów
fot. materiały prasowe

– Niedzielny zakaz handlu spowodował, że musieliśmy zmodyfikować dystrybucję naszych produktów do sklepów, tym bardziej, że szczególnie odbija się on na sprzedaży impulsowej. Mniejsza ilość dni zakupowych oznacza mniejszą liczbę okazji do spontanicznego sięgnięcia po produkty impulsowe. Dlatego tym mocniej musimy się starać, żeby klienci chętnie wybierali po nasze artykuły, gdyż jeśli nie znajdą ich w czynnych w niedzielę dyskontach bądź stacjach benzynowych, to zrezygnują z zakupu – mówi mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny w Perfetti Van Melle Polska.

- Z tego powodu, poza zwiększoną dystrybucją, musimy również postawić na tworzenie coraz bardziej zaskakujących wizualnie ekspozytorów, odpowiednie reagowanie na trendy rynkowe oraz poszerzanie portfolio o towary, których nie posiada konkurencja. Jednym z kierunków jest też inwestowanie w opakowania zbiorcze. Polacy co prawda nadal kupują na zapas mniej chętnie niż np. mieszkańcy Wielkiej Brytanii, szczególnie jeśli chodzi o słodycze. Jednak z powodu wolnych niedzieli ten trend może ulec zmianie – dodaje.

Ograniczenie niedziel handlowych od początku budziło skrajne emocje. Jeszcze przed wprowadzeniem nowych regulacji konsumenci byli podzieleni w tej kwestii. Z badań przeprowadzonych w lutym 2018 przez ARC Rynek i Opinia, wynikało, że 42% Polaków uważa, iż jest to utrudnienie życia. 75% respondentów deklarowało, iż właśnie w ten dzień regularnie robi zakupy w dyskontach. Kilka miesięcy obowiązywania ograniczeń sprawiło, że klienci zmienili swoje nawyki. W potrzebne produkty zaopatrujemy się w inne dni tygodnia. Długie kolejki do kas w soboty stały się normą w większości dużych sklepów.

Wygrywają stacje benzynowe

Eksperci różnie też oceniali to, jak ustawa wpłynie na wyniki finansowe punktów handlowych. Okazuje się, że najbardziej ucierpiały centra, które jak podaje Retail Institute, straciły 9 mln klientów. Na tym ograniczeniu zyskały natomiast dyskonty oraz stacje paliwowe. Obroty tych pierwszych wzrosły o 7,2%, podczas gdy sprzedaż na stacjach zwiększyła się aż o 22,6%. Takich wyników można było się spodziewać, gdyż stacje korzystają na tym, że niedzielny zakaz handlu ich nie obowiązuje, a część dyskontów funkcjonuje jako placówki pocztowe.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Stephane Tikhomiroff RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.130.252
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.