Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Otmuchów wciąż walczy o rentowność przejętej Odry

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-02-2014, 11:36
Otmuchów wciąż walczy o rentowność przejętej Odry
Fot. Grupa Otmuchów

Przejęta przez Otmuchów PWC Odra wciąż ma negatywny wpływ na wyniki całej grupy. Na ten rok zarząd Otmuchowa planuje szereg działań restrukturyzacyjnych, jednak prawdopodobnie nie uda się jeszcze doprowadzić firmy Odra do poziomu rentowności - oceniają analitycy Millennium DM.

Tak, jak w przypadku innych producentów słodyczy, pierwsze półrocze 2013 roku charakteryzowało się pogorszeniem rezultatów Otmuchowa na każdym poziomie - przychody spadły o prawie 15 proc. rok do roku , co było efektem negocjacji w sprawie podwyżek cen, a zysk netto był prawie o połowę niższy.

Jak zawracają uwagę analitycy, trzeci kwartał był już znacznie bardziej udany, dynamika przychodów powróciła do dodatniej wartości (+3,4 proc. rok do roku), EBIT wzrósł o prawie 40 proc., a zysk netto o 91 proc. Dzięki temu zysk netto po trzech kwartałach jest już wyższy (5,0 mln zł wobec 4,5 mln zł rok wcześniej).

- Warto zauważyć, że poprawa rezultatów jest wynikiem coraz lepszych wyników jednostkowych (p trzech kwartałach 5,5 mln zł zysku netto wobec 2,5 mln zł rok wcześniej), natomiast wciąż nie udała się restrukturyzacja przejętego w 2011 r. PWC Odra, który wciąż ma negatywny wpływ na wyniki grupy. Odra ma ekspozycję przede wszystkim na tradycyjny kanał dystrybucji, który bardziej niż sieci handlowe ucierpiał na skutek spowolnienia gospodarczego - oceniają analitycy.

- W ujęciu segmentowym należy zwrócić uwagę na pogorszenie wyniku obszaru słodyczy - jest to rezultatem strat Odry jedynie częściowo zneutralizowanych przez poprawę w segmencie żelek - dodają.

Przypominają, że w 2013 r. nastąpiły istotne zmiany w zarządzie spółki. W listopadzie stanowisko prezesa objął Mariusz Popek, dotychczasowy wiceprezes, natomiast na stanowisko wiceprezesa rada nadzorcza powołała Michała Jaszczyka, wcześniej związanego m.in. z Pepsi-Cola i Carlsberg Polska.

- Zarząd w nowym składzie w 2014 r. planuje szereg działań restrukturyzacyjnych. Celem jest optymalizacja wykorzystania mocy produkcyjnych, dalsza specjalizacja zakładów, wzrost eksportu w celu zmniejszenia udziału Jeronimo Martins w przychodach. Priorytetem pozostaje też osiągnięcie rentowności przez PWC Odra, m.in. poprzez silniejsze wprowadzenie tej marki do sieci handlowych - zauważają analitycy.

- Spodziewamy się, że w 2013 r. zysk netto wzrośnie o 12 proc. rok do roku, do 7,3 mln zł, a w kolejnym roku nastąpi dalsza poprawa do 8,8 mln zł. Nie zakładamy przy tym pełnego sukcesu restrukturyzacji Odry w 2014 r., osiągnięcie przez tę firmę nawet zerowego EBIT oznaczałoby przy naszych założeniach ponad 10 mln zł zysku netto grupy - dodają.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bolek 06-02-2014, 10:01:
Z tego co pamiętam to miało być tak, że Odra, na plecach Otmuchowa wjedzie do sieci a Otmuchów, dzięki Odrze kolejny raz zaistnieje w tradycji. To wszystko przy zmniejszonej ekipie handlowców i obciętych kosztach administracji w przejmowanej Odrze - generalnie brzmi fantastycznie i taką bajkę Węgierek sprzedał właścicielom a oni to kupili. Dwa lata nie minęły i cierpliwość się skończyła a Bernard do piachu. Teraz nowy/stary zarząd ma znowu chwilkę na podciągnięcie wyników i za moment tez pójdzie w piach bo ani Odra się nie pojawi w sieciach ani Otmuchów nie odrodzi w tradycji - szkoda chłopów. Wystarczyłoby, żeby posłuchali swoich ludzi z pola a nie od razu kasowali tych co mają inne zdanie.
  • Obserwator 05-02-2014, 20:33:
Czytając powyższy artykuł i oceny analityków można powiedzieć jedno, że osoby które piszą ten artykuł jakby miały podane te wiadomości które mają mieć.
Jak to jest że tak dobry zespół handlowców którym szczyci się Otmuchów przez dwa lata nie wprowadził wyrobów Odry do sieci( a może jest inaczej nie chce ich wprowadzić). Z obserwacji rynku widać raczej nieudolność handlowców z Otmuchowa w stosunku do wyrobów produkowanych przez Odrę aby wprowadzić je do sieci. Pozostałe firmy z sektora słodyczy są obecne prawie we wszystkich sieciach handlowych i tam można?
Dlatego też muszę stwierdzić że przy takich działaniach jakie prowadzi obecny Zarząd Otmuchowa i opieszałym działaniu działów handlowych nie uda się doprowadzić do dobrych wyników.
Reasumując należy stwierdzić że dział handlowy w Otmuchowie musi dużo jeszcze się nauczyć aby dorównać innym i prowadzić sprzedaż wszystkich wyrobów do wszystkich.

Po przejęciu Odry przez Otmuchów i likwidacji służb sprzedażowych Odry miało być tak dobrze , niestety wyszło inaczej i nad tym należy się zastanowić.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH