Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Perfetti Van Melle: dla konsumenta liczą się nie tylko ceny czy asortyment w sklepie

Dla współczesnego konsumenta liczy się nie tylko dostępność i szerokość asortymentu w sklepie czy wysokość cen, ale również customer experience, czyli całościowe postrzeganie doświadczeń związanych z daną marką czy firmą. Ogromne znaczenie odgrywa też ekspozycja – wskazuje firma słodyczowa Perfetti Van Melle.

Perfetti Van Melle: dla konsumenta liczą się nie tylko ceny czy asortyment w sklepie
fot. materiały prasowe Perfetti Van Melle

– Obserwujemy, że niezmiennie ogromne znaczenie odgrywa ekspozycja asortymentu. To właśnie ona często decyduje o tym, co znajdzie się w zakupowym koszyku konsumenta, wpływając przy tym na zyski  –  zarówno nas, jako producentów, jak i sklepów. W prezentację produktów wkładamy dużo pracy, proponując placówkom handlowym praktyczne, ale też przyciągające uwagę klienta dystrybutory m.in. czachy czy drzewka Chupa Chups – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

Badacze agencji ARC Rynek i Opinia w ankiecie „Co wpływa na obraz marki w oczach konsumentów?” spytali klientów sklepów detalicznych, o to, jak odbierają ich obsługę, zaopatrzenie a nawet lokalizację placówek oraz o to, co jeszcze wpływa na ich ostateczną ocenę. Z wyników wyłonił się ciekawy obraz Customer Experience, a więc całości doświadczeń i emocji konsumentów, które wiążą ich z daną marką czy firmą. Okazuje się, że wpływa na nią m.in. reklama, dostępność produktu czy obsługa klienta. To właśnie związana z nią i oparta na niej strategia może budować trwałą przewagę konkurencyjną.

Wbrew pozorom, klienci nie wymagają specjalnych udogodnień, lecz jedynie profesjonalnej obsługi. Pomocny i dobrze przygotowany sprzedawca przyniesie więcej korzyści sklepowi, niż nawet najlepsze zaopatrzenie. Klienci doceniają „ludzką” stronę sklepów – kiedy mają do czynienia z dobrą obsługą są w stanie wybaczyć wiele: od złej ceny na paragonie, brakującego towaru, aż po każdy inny, większy czy mniejszy błąd. Sklepy bardzo często zapominają, że czasem wystarczą przeprosiny, spokojna rozmowa lub symboliczne wynagrodzenie niedogodności, aby konsument poczuł się dobrze i sprawiedliwie potraktowany.

Klienci doceniają nie tylko wysoką jakość obsługi, jak również to, że sieci handlowe inwestują w prezentację, np. ubiór pracowników czy wygląd placówki. Ważna jest także czystość sklepu, jego wystrój, kolory oraz ułożenie produktów.

Sprzedaż ściśle wiąże się z satysfakcją klientów. Zadowoleni z usług, chętniej sięgają po nie ponownie, częściej też polecają je innym. Sklepy muszą jednak pamiętać, że pierwsze wrażenie to nie wszystko. Prawdziwa, przynosząca zyski lojalność jest konsekwencją długofalowych działań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle Polska RSS ALERT    /    Michał Bonecki RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Agnieszka 2020-01-27 17:43:16
    Jak widzę te dziwaczne stojaki, to zawsze mam ochotę jebnąć nogą. Teraz wiem kto za to odpowiada.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.