Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Perfetti Van Melle: Jak wprowadzić na rynek innowacyjny produkt i przetrwać? Nie można iść na skróty

Na rynku z każdym rokiem panuje coraz większa konkurencja. Oznacza to, że coraz trudniej wypromować nowy produkt tak, aby w niedługim czasie stał się on rozpoznawalny i tym samym zaczął przynosić zyski. W dzisiejszych czasach jeśli firma chce mieć ciągły i zrównoważony rozwój, musi stale poszerzać swoją ofertę. Jednak wprowadzenie innowacji rynkowej to niemałe wyzwanie. Wg badań firmy Nielsen aż 85 proc. nowych produktów nie przeżywa pierwszego roku na półce. Co zrobić, aby z sukcesem wprowadzić nowość na rynek?

Perfetti Van Melle: Jak wprowadzić na rynek innowacyjny produkt i przetrwać? Nie można iść na skróty
fot. materiały prasowe

- W naszej firmie innowacyjność jest niezwykle ważna. Dlatego każde nowe rozwiązanie, nad którym myślimy jest w dogłębny sposób analizowane. W tym wypadku nie można iść na skróty, bowiem w efekcie może okazać się, że produkt, który miał przynosić zyski, generuje straty nawet nie przez swoją jakość, ale przed nasze niedopatrzenie, nieuwzględnienie potrzeb konsumentów, czy brak dokładnych rynkowych badań – mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle.

- Czynników, które należy wziąć pod uwagę jest bardzo wiele, bo o braku sukcesu mogą zadecydować pozornie drobne kwestie jak chociażby rozpoczęcie sprzedaży w nieodpowiednim miesiącu, czy zły dobór mediów w działaniach marketingowych.  Dlatego tak ważne jest przeznaczenie odpowiedniej ilości czasu i budżetu na przygotowanie nowych artykułów – dodaje.

Potrzeba matką wynalazku

Na samym początku trzeba stwierdzić, jakie wartości posiada nasz produkt dla potencjalnego odbiorcy. Musi być to jak najbardziej precyzyjnie określone, a także powinno oddziaływać odpowiednio na wyobraźnię konsumenta. Trzeba spojrzeć na rynek oczami klientów i spróbować wyobrazić sobie, co stanowi dla nich wartość i jak można poprawić nasz produkt bądź stworzyć lepszą alternatywę dla istniejącego już produktu konkurencji.

W przypadku artykułów spożywczych mogą to być takie cechy jak nowy/lepszy smak lub bardziej funkcjonalne opakowanie. Wg badań Nielsena aż połowa testowanych innowacji nie odpowiada na potrzeby konsumenta, bądź trafia do niewystarczającej niszy. Sukces jest przypisany tym firmom, które dokładnie analizują oczekiwania swoich klientów i dopasowują do nich swoją ofertę.

Równie ważne jest zdefiniowanie potrzeb, jakie spełnia nasz produkt i odpowiednie zaakcentowanie tego w strategii komunikacji z odbiorcami. Dzisiejsi klienci podczas zakupów z reguły nie myślą o kategorii konkretnych produktów, a raczej o tym co mogą otrzymać. Np. idąc do sklepu nie myślimy o tym, że idziemy kupić gumy do żucia, tylko raczej orzeźwienie i świetny smak. W przypadku kampanii reklamowej musimy podkreślić tę cechę. Hasło „Kup gumę do żucia” będzie znacznie mniej efektywne niż „Kup eksplozję świeżości”.

Długa droga do sukcesu

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    Stephane Tikhomiroff RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT    /    produkty innowacyjne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.82.52.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.